DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Problem Çözme ve Algoritmalar |
MIS 104 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
7 |
Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Fatih Yetkin |
Dersin Amacı: |
Bir Programlama dilinden bağımsız olarak problem çözme ve algoritma anlayıp geliştirme, hata ayıklama ve test etme becerisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği: |
Yapısal programlama ve adım adım arıtma yoluyla sorunlara çözüm bulmak. Programlama prensipleri, bir bilgisayar programı inşa mantığı ve uyumlu bir uygulama içine program modülleri entegrasyonu. Algoritma, Problem çözme için farklı yaklaşımlar.Hata Ayıklama ve Test. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel programlama yapılara içeren basit programları analiz edip yorumlayabilme
- 2- Koşullu karar verme ve iteratif kontrol yapıları içeren programları modifiye edebilme ve genişletebilme
- 3- Problemleri çözebilmek için algoritmalar geliştirebilme
- 4- Basit giriş çıkış birimleri, koşullu karar verme yapıları, iteratif yapılar ve fonksiyonlar içeren programları tasarlayabilme, test edebilme ve hata ayıklayabilme.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sınıfta yüzyüze yapılan dersler, ödevler, kısa sınavlar, vize ve final sınavları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Introduction to Computers and Programming
|
Chapter 1
|
2 |
Input, Processing, and Output
|
Chapter 2
|
3 |
Designing First Program |
Chapter 2
|
4 |
Modules
|
Chapter 3
|
5 |
Decision Structures
|
Chapter 4
|
6 |
Boolean Logic
|
Chapter 4
|
7 |
Repetition Structures
|
Chapter 5
|
8 |
Review
|
|
9 |
Midterm Exam |
|
10 |
Functions
|
Chapter 6
|
11 |
Input Validation
|
Chapter 7
|
12 |
Arrays
|
Chapter 8
|
13 |
Sort and Search Algorithms
|
Chapter 9
|
14 |
Object Oriented Programming |
Chapter 14 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Starting Out with Programming Logic & Design, Tony Gaddis,Pearson, 3e, 2013 |
DİĞER KAYNAKLAR
PROBLEM SOLVING& PROGRAMMING CONCEPTS Ninth Edition
Maureen Sprankle, Jim Hubbard, Prentice Hall, 2012
|
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ödev |
5 |
15 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
5 |
45 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
11 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 177 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek