DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Psikolojide Araştırma Yöntemleri II PSY 202 Bahar 02+00+02 Zorunlu 3 7
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Sezin ÖNER
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri şunları öğretmeyi amaçlar:
1. Görgül bulgu ve varsayımları bilimsel kriterler kullanarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek
2. Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplamak ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlamak
3. Psikolojik olguları ölçmek için gerekli araçlar (anket, ölçek gibi) üretip, kullanabilmek
4. Görsel, sözel ve yazılı araçlar kullanarak açık ve öz iletişim kurmak.
Dersin İçeriği: Deney ve anketlerle veri toplanması, verinin analizi, temel istatistik işlemleri ve çok değişkenli analiz tekniklerini kapsar. Ayrıca log-lineer ve yapısal eşitlik modelleme gibi ileri teknikler de incelenir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Görgül bulgu ve varsayımları bilimsel kriterler kullanarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek
  • 2- Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplayabilmek ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlayabilecek
  • 3- Psikolojik olguları ölçmek için gerekli araçlar (anket, ölçek gibi) üretip, kullanabilecek
  • 4- Görsel, sözel ve yazılı araçlar kullanarak ulusal ve uluslararası ortamlarda açık ve öz iletişim kurabilecek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, ödevler, konu alıştımaları, alan araştırması, laboratuvar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Genel Bakış 
2 Araştırma Yöntemlerinde Bilimsel Yöntem
3 Deneysel Araştırma Mantığı ve Bağımsız Örneklem Ölçümleri
4 Tekrarlayan Ölçümler ve Veri Analizi
5 Karmaşık Ölçümler: Faktöriyel ANOVA
6 Ara Sınav
7 Karmaşık Ölçümler: Ana ve Etkileşim Etkileri
8 Karmaşık Ölçümler: ANCOVA
9 Korelasyon
10 Ara Sınav
11 Lineer Regresyon Analizi
12 Hiyerarşik Regresyon Analizi
13 Grup Sunumları 
14 Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Field, A. (2013). Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics, 4th ed. Sage American Psychological Association. (2009).


DİĞER KAYNAKLAR

Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (2013). Statistics for the Behavioral Sciences (9eds). Cengage.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama4520
Proje6530
Ödev41248
Sunum/Jüriye Hazırlık5315
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar248
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):176


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1       3 3   1   2 1 1  
OC2       3 3 1            
OC3           3       1    
OC4                 3 1 2