DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Deneysel Psikoloji PSY 337 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ahu GÖKÇE
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler:
1. Deneysel psikolojinin teorik altyapısını bimek, açıklamak ve yorumlamak
2. Teorik psikoloji bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanmak
3. İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmek
4. Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplayabilmek ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlamak
5. Evrensel değerler, insan ve hayvan hakları konusunda yüksek farkındalık sahibi olmak
Dersin İçeriği: Psikoloji deneylerini düzenlemek ve deneylere katılmakla ilgili gereklilikler, algı, dikkat, öğrenme, hafıza ve dil ile ilgili rapor yazma incelenen konular arasındadır
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yayımlanmış bir çalışmanın deneysel yaklaşımını kesin olarak açıklar.
  • 2- Yayımlanmış bir deneysel çalışmanın bulgularını özetler ve yorumlar.
  • 3- Deney tasarımlarını eleştirir.
  • 4- Deneysel yöntemler kullanarak bir hipotezi formüle eder ve test eder.
  • 5- Verileri analiz edip yorumlar.
  • 6- Sonuçları APA stilinde rapor eder.
  • 7- Grup çalışması yapabilme özelliği kazanır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş - Araştırmanın amaçları ve Deneysel olmayan yöntemler - Neden deney? 
2 Hipotez testi ve Operasyonelleştirme 
3 Hipotez testi ve Operasyonelleştirme ve Eleştirel analiz ve eleştirel düşünme 
4 Dışlanan değişkenleri kontrol etme - Deneysel Tasarımlar 
5 Deneysel Tasarımlar 
6 Deneysel Tasarımlar 
7 Replikasyon ve Açık Bilim Uygulamaları
8 Tasarım eleştirileri ve Soyut analiz
9 Veri Analizi
10 Grup Sunumları 
11 Grup Porjesi: Deney Kullanımı 
12 Grup Projesi: Veri Toplama 
13 Grup Projesi: Veri Analizi
14 Grup Projesi: Veri Analizi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Solso, R.L.. Johnson, H.H, & Beal ,M.K. (2002). Experimental psychology: A case approach (7th ed.), New York: Longman, 2002.


DİĞER KAYNAKLAR

Harris, P. (2002). Designing and reporting Experiments in Psychology (2nd ed.). Buckingham: Open University Press.
Solso, R. (2010). Experimental Psychology. Allyn & Bacon.

Proctor, R. W. (2006). Why Science Matters. Blackwell


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Laboratuvar 3 5
Proje 4 6
Ödev 5 6
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 29 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati15345
Laboratuvar236
Uygulama919
Proje45.522
Ödev45.522
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler21020
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar4624
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):151


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 3           2          
OC2     3 3                
OC3             3          
OC4           3            
OC5       3                
OC6         3              
OC7               3