DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Deneysel Psikoloji |
PSY 337 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ahu GÖKÇE |
Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler:
1. Deneysel psikolojinin teorik altyapısını bimek, açıklamak ve yorumlamak
2. Teorik psikoloji bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanmak
3. İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmek
4. Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplayabilmek ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlamak
5. Evrensel değerler, insan ve hayvan hakları konusunda yüksek farkındalık sahibi olmak |
Dersin İçeriği: |
Psikoloji deneylerini düzenlemek ve deneylere katılmakla ilgili gereklilikler, algı, dikkat, öğrenme, hafıza ve dil ile ilgili rapor yazma incelenen konular arasındadır |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Yayımlanmış bir çalışmanın deneysel yaklaşımını kesin olarak açıklar.
- 2- Yayımlanmış bir deneysel çalışmanın bulgularını özetler ve yorumlar.
- 3- Deney tasarımlarını eleştirir.
- 4- Deneysel yöntemler kullanarak bir hipotezi formüle eder ve test eder.
- 5- Verileri analiz edip yorumlar.
- 6- Sonuçları APA stilinde rapor eder.
- 7- Grup çalışması yapabilme özelliği kazanır.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş - Araştırmanın amaçları ve Deneysel olmayan yöntemler - Neden deney? |
|
2 |
Hipotez testi ve Operasyonelleştirme |
|
3 |
Hipotez testi ve Operasyonelleştirme ve Eleştirel analiz ve eleştirel düşünme |
|
4 |
Dışlanan değişkenleri kontrol etme - Deneysel Tasarımlar |
|
5 |
Deneysel Tasarımlar |
|
6 |
Deneysel Tasarımlar |
|
7 |
Replikasyon ve Açık Bilim Uygulamaları |
|
8 |
Tasarım eleştirileri ve Soyut analiz |
|
9 |
Veri Analizi |
|
10 |
Grup Sunumları |
|
11 |
Grup Porjesi: Deney Kullanımı |
|
12 |
Grup Projesi: Veri Toplama |
|
13 |
Grup Projesi: Veri Analizi |
|
14 |
Grup Projesi: Veri Analizi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Solso, R.L.. Johnson, H.H, & Beal ,M.K. (2002). Experimental psychology: A case approach (7th ed.), New York: Longman, 2002. |
DİĞER KAYNAKLAR
Harris, P. (2002). Designing and reporting Experiments in Psychology (2nd ed.). Buckingham: Open University Press.
Solso, R. (2010). Experimental Psychology. Allyn & Bacon.
Proctor, R. W. (2006). Why Science Matters. Blackwell |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
- |
Laboratuvar |
3 |
5 |
Proje |
4 |
6 |
Ödev |
5 |
6 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
29 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 2 | 3 | 6 |
Uygulama | 9 | 1 | 9 |
Proje | 4 | 5.5 | 22 |
Ödev | 4 | 5.5 | 22 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 151 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
3 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek