DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Psikoopatoloji PSY 340 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Ön koşul yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1. Psikopatolojinin teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek
2. Teorik psikopatoloji bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek
3. İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek
Dersin İçeriği: Bu derste, normal ve anormal davranış kavramları, anormal davranış üzerine tarihsel bakış açıları ve anormal psikolojide araştırma yöntemleri incelenir. Ayrıca, kaygı, duygudurum, somatoform, disosiyatif bozuklukların tanısal özelliklerine ve bu psikolojik bozuklukların ortaya çıkma ve sürme mekanizmalarına farklı kuramsal yaklaşımlar eşliğinde odaklanılır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Psikopatolojinin teorik altyapısını tanımlar, açıklar ve yorumlayabilir
  • 2- Teorik psikopatoloji bilgisini uygulayabilir
  • 3- . İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Didaktik ders, vaka analizi ve tartışması


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Psikopatoloji Bilimini Anlamak için Kavramsal Çerçeveye Giriş ve Anormalliği Tartışmak 1
2 Normallik ve Anormallik: Anormalliğin Başlıca Göstergeleri. Tarihsel ve Anormal Davranışın Çağdaş Görüşleri. Siyasi Arka Plan, Sosyal ve Kültürel Arka Plan, Risk Faktörleri, Koruyucu Faktörler ve Esneklik 1,2
3 Klinik Değerlendirme ve Tanı 1,3
4 Stres: Stresin Fiziksel ve Ruh Sağlığı Üzerindeki Etkileri 1,2
5 Anksiyete Bozuklukları 1,2
6 Ara Sınav 1,2
7 Duygudurum Bozuklukları ve İntihar 1,2
8 yeme bozukluklarıSomatik ve Dissosiyatif Bozukluklar 1,2
9 Kişilik Bozuklukları 1,2
10 Ara Sınav 1,2
11 Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar 1,2
12 Psikolojik Travma, OSB, TSSB, Dolaylı veya İkincil Travmatizasyon, Tükenmişlik ve Öz Bakım 1,2
13 Tedavi, Psikoterapi ve Psikososyal Destek 1,2
14 Genel Değerlendirme  1,2


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

“ABNORMAL PSYCHOLOGY” by Jill M. Hooley, James N. Butcher, Matthew K. Nock & Susan Mineka, 17th edition, Pearson.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 4 60
Final Sınavı 1 40
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar41768
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1       1     1          
OC2   3   1     2          
OC3       2     2 2 1