DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Sağlık Psikolojisi |
PSY 342 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Aslı ÇARKOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı:
1. hastalığın önlenmesi ve iyi olma halinin arttırılmasında psikolojinin rolünü analiz edebilmek,
2. farklı teorik perspektiflerden farklı sağlık davranışları, tutumları, çıktıları ve hastalıkları inceleyebilmek,
3. farklı disiplinlerle beraber çalışarak teori geliştiren, araştırma ve uygulama yapan bir alan olarak sağlık psikolojisini tartışabilmek
için gerekli alt yapıyı oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Hastalık ve sağlık algısı, sağlığın korunması, hastalıkların ve stresin oluşumundaki psikolojik süreçler, sağlığı koruyucu ve bozucu davranışlar, stres ve hastalıkla baş etme, ve sosyal destek süreçleri incelenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
1. ders anlatım2. düş ünce/yansıtmaödevleri3. aile ve kişisel sağlık davranışı ödevi4. hastane gözlemi |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Sağlık Psikolojisi Nedir? |
|
2 |
Sağlığın Fiziksel ve Genetik Yönleri |
|
3 |
Sağlığın Sosyal ve Kültürel Yönleri |
|
4 |
Sağlık Davranışı Kuramları |
|
5 |
Yiyecek, Yeme Davranışı ve Obezite |
|
6 |
Yiyecek, Yeme Davranışı ve Obezite |
|
7 |
Diyabet |
|
8 |
Mikrobiyom ve Ruh Sağlığı |
|
9 |
Sigara Kullanımı ve Bağımlılığı |
|
10 |
Sigara Kullanımı ve Bağımlılığı |
|
11 |
Ağrı ve Ağrı Kontrolü |
|
12 |
Önleme ve Sağlık Alanyazını |
|
13 |
Tarama ve Aşılama |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Marks, Murray and Estacio (5th Ed) (2018). Health Psychology: Theory, research and Practice. Sage: London. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
10 |
5 |
Laboratuvar |
2 |
2 |
Ödev |
1 |
12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
6 |
12 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
23 |
Final Sınavı |
1 |
35 |
Aplikasyonlar (Laboratuvarlar) |
2 |
11 |
Total: |
23 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 2 | 1.5 | 3 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 6 | 8 | 48 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
|
1 |
|
|
1 |
|
|
|
|
|
OC2 |
|
3 |
|
1 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
2 |
|
|
2 |
2 |
1 |
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek