DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Uyarlamalı İşaret İşleme EE 602 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 8.0
Akademik Birim:
Öğrenim Türü:
Ön Koşullar Analog İşaret İşleme, Sayısal İşaret İşleme, Olasılık ve Stokastik Süreçler
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Atilla ÖZMEN
Dersin Amacı: Uyarlamalı sinyal işlemenin teorik temellerini kavrayabilmek. Öğrencilere, gerçek dünyadaki problemlere uyarlanabilir filtreleme tekniklerini uygulayabilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Uyarlamalı filtreler kavramına giriş, ayrık zamanlı doğrusal sistemler ve filtreler, rastgele değişkenler ve rastgele süreçler, optimum doğrusal sistemler, optimum ayrık zaman Wiener filtresi, diklik ilkesi, en dik iniş yöntemi, LMS / NLMS uyarlamalı filtreler, en küçük kareler ve özyinelemeli en küçük kareler. doğrusal kestirim, Levinson Durbin, kafes filtreleri, Kalman filtresi, dekonvolüsyon ve denkleştirici
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Stokastik süreçleri kavrama
  • 2- FIR Wiener filtresini anlama ve türetebilme
  • 3- LMS algoritmasını kavrama ve kullanabilme
  • 4- RLS algoritmasını türetebilme ve uygulayabilme
  • 5- Kalman filtresini anlama ve türetebilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Stokastik süreçler
2 Wiener filtresi
3 Öngörü hatası fomülasyonu
4 Doğrusal öngörü
5 En dik iniş yöntemi
6 LMS / NLMS Uyarlanabilir filtreler
7 1. Ara Sınav
8 Uyarlanabilir kafes filtreleri
9 En küçük kareler yöntemi
10 Özyinelemeli en küçük kareler
11 Kalman filtresi
12 2. Ara Sınav
13 Dekonvolüsyon ve denkleştirme
14 Uyarlamalı filtre uygulamaları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

B. Widrow and S. Stearns (1985). Adaptive Signal Processing, Prentice Hall.


DİĞER KAYNAKLAR

S. Haykin (1996). Adaptive Filter Theory, (3rd Edition), Prentice Hall.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 5 30
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 30
Final Sınavı 1 40
Total: 8 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati12336
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev425100
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar22550
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):216


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 1 1 2              
OC2 3 2 2 2 1          
OC3 3 2 2 2 1          
OC4 3 2 2 2 1          
OC5 3 2 2 3 1