DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Örüntü Tanıma EE 607 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 8.0
Akademik Birim:
Öğrenim Türü:
Ön Koşullar Olasılık ve Rasgele Süreçler
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Serhat ERKÜÇÜK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı istatistiksel sınıflandırma yöntemlerini Örüntü Tanıma alanı içinde öğretmektir.
Dersin İçeriği: Örüntü tanımaya giriş, Bayes karar teorisi, Üretici yöntemler, Ayrımcı yöntemler
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bayes karar teorisini anlama ve kullanabilme
  • 2- Üretici ve ayırıcı yöntemleri kullanabilme
  • 3- Örüntü tanıma alanı ile ilgili makale okuyabilme, matematiksel model kurup analiz edebilme, teknik rapor yazabilme ve proje çerçevesinde sunabilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, bilgisayar uygulamaları, proje


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Belirlenecektir
2 Belirlenecektir
3 Belirlenecektir
4 Belirlenecektir
5 Belirlenecektir
6 Belirlenecektir
7 Belirlenecektir
8 Belirlenecektir
9 Belirlenecektir
10 Belirlenecektir
11 Belirlenecektir
12 Belirlenecektir
13 Belirlenecektir
14 Belirlenecektir


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Belirlenecektir


DİĞER KAYNAKLAR

Belirlenecektir


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 30
Ödev 5 -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 8 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14040
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje14040
Ödev51050
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):200


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3                  
OC2 3                  
OC3 3 2 2   2 1 2   2