DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılık HI 151 Bahar 02+00+00 Zorunlu 2 4
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Seviye Belirtilmemiş
Dersin Koordinatörü: Zeynep ÜSTÜNİPEK
Dersin Amacı: Reklamcılığa ilişkin temel kavramları ve süreçleri öğrencilerin kavraması, reklam anlatım biçimlerini yeni teknolojiler perspektifinden aktarmak ve gerekli pratik ve teorik bilgileri vermektir.
Dersin İçeriği: Reklamın tanımı ve reklamcılık kavramları, reklamı etkin kılan faktörler, sık kullanılan reklam terimleri, reklam kampanya planlamasının aşamaları, reklam için rapor dosyası hazırlayabilme, reklam araçlarının kullanımı, hedef kitlenin doğru saptanması ve reklam içeriğinin metin olarak hazırlanması.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Reklamın tanımı, özellikleri ve bağlantılı çalışma alanlarını kavrayabilmek.
  • 2- Reklam türlerini belirleyebilmek.
  • 3- Reklam araçlarının güçlü ve zayıf yönlerini tartabilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri projeksiyon, bazı reklam filmlerinin ve kampanyalarının arşivi.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Reklamın tanımı ve pazarlama içindeki yeri
2 Reklamcılıkta temel kavramlar
3 Reklamın gelişim süreci
4 Reklamın işlevi ve türleri
5 Reklam tanıtım ajanslarının işleyişi ve görev dağılımı
6 Reklam araçları
7 Ara sınav
8 Reklam aracı olarak televizyon ve radyo
9 Radyo ve televizyona reklam hazırlama
10 Reklam aracı olarak internet ve internet için reklam hazırlama
11 Açık hava (outdoor) reklam araçları
12 satış yeri (indoor) reklam araçları
13 Reklam araçlarının güçlü ve zayıf yönleri
14 Reklam etiği


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Total: 0 0


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat):0


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3