DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Ses Kaydı ve Kurgusu |
RT 213 |
Bahar |
02+00+00 |
Zorunlu |
2 |
4 |
Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Seviye Belirtilmemiş |
Dersin Koordinatörü: |
Zeynep ÜSTÜNİPEK |
Dersin Amacı: |
Radyo ve televizyonda ses kayıt – kurgu sistemlerinin öğrencilere bilgisayar ortamında öğretilerek, görüntü ile sesin birlikte kullanımı ve sesin dramatik etken olarak etkisinin öğretilmesi dersin amacıdır. |
Dersin İçeriği: |
Ses kayıt ve kurgu sistemlerinin uygulamalı olarak kullanımı, sesin görüntüyle eşlenmesi, dublaj, müzik ve efektlerin birlikte kullanımı, dramatik faktör olarak ses gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Dijital ses kayıt sistemlerini ve bilgisayarlı ses kurgu sistemlerini kullanabilir.
- 2- Ses seviyesi ve kontrol ayarlarını saptayabilir. Dublaj, mixaj yapar ve ses efekti hazırlayabilir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Laboratuvar ve ses kayıt, kurgu cihazları. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ses nedir ve nasıl oluşur? |
|
2 |
Frekans, genlik, dalga boyu, dalga hızı, bileşke ses kavramları. |
|
3 |
Desibel, sesin tonu – tınısı ve arasındaki bağıntı, oktav ve ses zarfı kavramları. |
|
4 |
Equalizer ayarları. |
|
5 |
Ses kayıt. |
|
6 |
Ses restore efektleri. |
|
7 |
Ara sınav. |
|
8 |
Dublaj uygulamaları. |
|
9 |
Dublajda senkron. |
|
10 |
Foley kayıt. |
|
11 |
Ses kurgusu. |
|
12 |
Miksaj uygulama. |
|
13 |
Miksaj uygulama. |
|
14 |
Ses çıktıları. |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Total: |
0 |
0 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Toplam İş Yükü (saat): | 0 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
PY14 |
PY15 |
PY16 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek