DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Para ve Bankacılık Ekonomisi |
EK 313 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
7 |
Akademik Birim: |
İşletme Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Seviye Belirtilmemiş |
Dersin Koordinatörü: |
Mustafa Çanakcıoğlu |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı ders programında yer alan konuların öğrencilere öğretilmesi ve makroekonomi, para ve bankacılık konularında analiz yapabilmelerinin sağlanmasıdır.
|
Dersin İçeriği: |
Paranın Tanımlaması ve Özellikleri; Paranın Fonksiyonları; Para Talebi ve Likidite Tercihi Para Arzı; Para Bazı ve Bankaların Para Yaratmaları; Faiz Haddinin Belirlenmesi; IS Fonksiyonu ve Oluşması; LM Fonksiyonu ve Oluşması; IS ve LM Fonksiyonlarının Faiz Haddini Belirlemeleri; IS Fonksiyonunun Değişmesi ve Yeni Denge Oluşumu; LM Fonksiyonunun Değişmesi ve Yeni Denge Oluşumu; Maliye Politikası; Para Politikası
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Türkiye ekonomisindeki parasal gelişmeler analiz eder
- 2- Ekonomik olayları anlama yeteneğini gelişir
- 3- Para teorileri hakkında bilgiye sahip olur
- 4- Para ve faiz sistemlerini öğrenir
- 5- Maliye ve Para politikaları arasındaki ilişkiyi kurar
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, ödevler, okuma |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Paranın Tanımlaması ve Özellikleri |
|
2 |
Paranın Fonksiyonları |
|
3 |
Para Talebi ve Likidite Tercihi |
|
4 |
Para Arzı; Para Bazı ve Bankaların Para Yaratmaları |
|
5 |
Faiz Haddinin Belirlenmesi |
|
6 |
IS Fonksiyonu ve Oluşması |
|
7 |
LM Fonksiyonu ve Oluşması |
|
8 |
Ara sınav |
|
9 |
IS ve LM Fonksiyonlarının Faiz Haddini Belirlemeleri |
|
10 |
IS ve LM Fonksiyonunun Değişmesi ve Yeni Denge Oluşumu |
|
11 |
Maliye Politikası |
|
12 |
Maliye Politikası |
|
13 |
Para Politikası |
|
14 |
Para Politikası |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
John Sloman Türkçe çevirisi: Prof.Dr. Ahmet Çakmak Makro Ekonomi, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul, 2004 |
DİĞER KAYNAKLAR
1) Mehmet Günal., Para Banka ve Finansal Sistem., Berikan Yayınları, 2012
2) Editör: Nadir Eroğlu, Öğr. Gör. Halil İbrahim Aydın, Cüneyt Yenal Kesbiç., Pra-Banka ve Finans, Orion Kitabevi, Ankara, 2016 |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
- |
Ödev |
8 |
- |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
5 |
- |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
60 |
Total: |
29 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 8 | 6 | 48 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
3 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
3 |
2 |
3 |
|
3 |
1 |
1 |
OC2 |
3 |
1 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
|
3 |
1 |
|
OC3 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
1 |
2 |
1 |
3 |
|
3 |
1 |
|
OC4 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
1 |
2 |
1 |
3 |
|
3 |
|
|
OC5 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
|
3 |
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek