DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Medya Yayıncılığı NM 412 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin yeni medya platformlarındaki video uygulama temellerini, servis ve teknolojileri yayıncı ve tüketici gözünden anlamaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere değişen dijital video konseptini tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilerin video teknolojileri, görsel öğelerle gazetecilik ve viral video hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmıştır. Dijital TV endüstrisinden örneklerle desteklenen derste öğrenciler, viral video yapımını da öğrenerek kendileri deneyimleyeceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İçerik sağlayıcılar için ortaya çıkan yeni fırsatları anlamak
  • 2- Viral Video konseptini anlamak
  • 3- Ekipler halinde viral video üretmek
  • 4- Sahada habercilik yapmayı deneyimlemek
  • 5- Sosyal bariyerlerle başa çıkmayı öğrenmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders öğrencilere değişen dijital video konseptini tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilerin video teknolojileri, görsel öğelerle gazetecilik ve viral video hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmıştır. Dijital Tv endüstrisinden örneklerle desteklenen derste öğrenciler, viral video yapımını da öğrenerek kendileri deneyimleyeceklerdir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Videonun izleyiciyle etkileşimi konsepti, Call to Action Kavramı ve Viral Video Dersin okumaları
3 Home Domain ve Sosyal Medya Kanalları karşılaştırması, Facebook ve Youtube video yönetimi Dersin okumaları
4 Video ekosisteminde iş modellerinin temelleri, Video reklamlar(prerolls, midrolls, postrolls), Native ad Kavramı Dersin okumaları
5 Proje gelişmeleri, Röportaj Soruları, Uygulama ve Postprodüksiyon Proje hazırlıkları
6 Proje süreci Proje hazırlıkları
7 Proje sürecinde Facebook etkileşimi süreci Proje hazırlıkları
8 Proje Demosu, Röportaj Soruları, Uygulama ve Postprodüksiyon Proje hazırlıkları
9 Proje Demosu Süreci Proje hazırlıkları
10 Proje Demosunda Facebook etkileşim süreci Proje hazırlıkları
11 Final Projesi Fikir Geliştirme Proje hazırlıkları
12 Final Projesi Hazırlık ve Uygulama Süreci Proje hazırlıkları
13 Final Projesi Postprodüksiyon ve Facebook etkileşim süreci Proje hazırlıkları
14 Değerlendirme Proje sunumu


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 5
Ödev 1 20
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 5
Final Sınavı - 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje188
Ödev10220
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10330
Final Sınavı10550
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3 3 2 3 3 3 3 2  
OC2 2 3 3 3 3 3 3 2  
OC3 2 3 2 3 3 3 3 2  
OC4 3 3 2 3 3 3 3 2  
OC5 2 3 2 3 3 3 3 2