Akademik Birim: |
Yeni Medya Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin yeni medya platformlarındaki video uygulama temellerini, servis ve teknolojileri yayıncı ve tüketici gözünden anlamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders öğrencilere değişen dijital video konseptini tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilerin video teknolojileri, görsel öğelerle gazetecilik ve viral video hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmıştır. Dijital TV endüstrisinden örneklerle desteklenen derste öğrenciler, viral video yapımını da öğrenerek kendileri deneyimleyeceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İçerik sağlayıcılar için ortaya çıkan yeni fırsatları anlamak
- 2- Viral Video konseptini anlamak
- 3- Ekipler halinde viral video üretmek
- 4- Sahada habercilik yapmayı deneyimlemek
- 5- Sosyal bariyerlerle başa çıkmayı öğrenmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bu ders öğrencilere değişen dijital video konseptini tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilerin video teknolojileri, görsel öğelerle gazetecilik ve viral video hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmıştır. Dijital Tv endüstrisinden örneklerle desteklenen derste öğrenciler, viral video yapımını da öğrenerek kendileri deneyimleyeceklerdir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Videonun izleyiciyle etkileşimi konsepti, Call to Action Kavramı ve Viral Video |
Dersin okumaları |
3 |
Home Domain ve Sosyal Medya Kanalları karşılaştırması, Facebook ve Youtube video yönetimi |
Dersin okumaları |
4 |
Video ekosisteminde iş modellerinin temelleri, Video reklamlar(prerolls, midrolls, postrolls), Native ad Kavramı |
Dersin okumaları |
5 |
Proje gelişmeleri, Röportaj Soruları, Uygulama ve Postprodüksiyon |
Proje hazırlıkları |
6 |
Proje süreci |
Proje hazırlıkları |
7 |
Proje sürecinde Facebook etkileşimi süreci |
Proje hazırlıkları |
8 |
Proje Demosu, Röportaj Soruları, Uygulama ve Postprodüksiyon |
Proje hazırlıkları |
9 |
Proje Demosu Süreci |
Proje hazırlıkları |
10 |
Proje Demosunda Facebook etkileşim süreci |
Proje hazırlıkları |
11 |
Final Projesi Fikir Geliştirme |
Proje hazırlıkları |
12 |
Final Projesi Hazırlık ve Uygulama Süreci |
Proje hazırlıkları |
13 |
Final Projesi Postprodüksiyon ve Facebook etkileşim süreci |
Proje hazırlıkları |
14 |
Değerlendirme |
Proje sunumu |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.