DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Avrupa Entegrasyonu IR 468 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Uluslararası İlişkiler
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1. AB’nin işleyişi, kurumları ve politikaları ile ilgili somut bilgi kazandırmak,
2. tartışma ve yazılı metinlerle eleştirel analiz geliştirmek,
3. bağımsız araştırma,
4. karmaşık durumlar karşısında güven geliştirme
5. analiz-sentez yeteneğini ve kurallar, olaylar arasındaki ilişkiyi kurabilme becerisini geliştirme.
Dersin İçeriği: Bu ders uluslararası işbirliğinin en gelişmiş örneği olan Avrupa Birliği’nin (AB) tarihini ve gelişimini anlatmaktadır. Ders ayrıca Birliğin örgütsel yapısını ve temelini Avrupa bütünleşme teorileri kapsamında ele almaktadır. Birliğin örgütsel yapısının yanı sıra siyasi süreçler ve temel siyasi konularda ders boyunca değinilecek konulardandır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Geniş kapsamlı bilgi edinme ve Avrupa bütünleşmesini bir siyasi sorun olduğunu idrak etme;
  • 2- Avrupa bütünleşme sürecini teorik çevrede nasıl tanımlandığı idrak etme ve geniş bilgi edinme;
  • 3- AB’nin küresel bir aktör olduğunu kavrama ve bu konuda bilgi edinme;
  • 4- Güncel araştırmaların AB’deki demokrasi ve meşruiyetle ilgili sorunları nasıl tanımladığıyla konusunu idrak etme ve bilgi edinme;
  • 5- AB’nin iörgütsel yapısının inşası ile ilgili normatif sorunları kavrama ve detaylı bilgi edinme;
  • 6- AB’yi siyasi temsil sistemi olarak algılama ve konu hakkında bilgi edinme;
  • 7- Avrupa bütünleşmesi konusunda yazılı ve sözlü olarak bağımsız sunum, analiz ve tartışma becerilerini geliştirme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri İki saatlik ders ardından bir saat seminer tartışma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş – Avrupa Birliği neden çalışılmalı
2 Tarihsel gelişim Cini & Borrogan, Chapter 1; Nugent, Chapter 1
3 Avrupa bütünleşmesinin teorik ve kavramsal araçları Cini & Borrogan, Chapters 5,6,7; Nugent, Chapter 23
4 Anlaşmaları tanıtma ve kavrama Cini & Borrogan, Chapters 4,3; Nugent, Chapters 5,6
5 Kurumları kavrama: Avrupa Komisyonu ve Avrupa Parlamentosu Cini & Borrogan, Chapters 8,11; Nugent, Chapters 8, 10
6 Kurumlar konusuna devam: Bakanlar Kurulu ve Avrupa Konseyi Cini & Borrogan, Chapter 9; Nugent, Chapters 9, 10
7 Vize—Avrupa Konseyi Cini & Borrogan, Chapters 10
8 Adalet Divanı ve Avrupa Merkez Bankası Cini & Borrogan, Chapters 11; Nugent, Chapters 12, 13
9 AB politikaları – politika nasıl yapılır -- EPB Cini & Borrogan, Chapters 13, 20; Nugent, Chapter 16
10 Rekabet politikası; Tarım politikası; Uyum politikası Cini & Borrogan, Chapters 21, 22; Nugent, Chapter 20
11 AB’de demokrasi Cini & Borrogan, Chapters 23, 24
12 Küresel aktör AB Cini & Borrogan, Chapter 26; Nugent, Chapter 24
13 Sunumlar, tartışma ve değerlendirme
14 Sunumlar, tartışma ve değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Michelle Cini and Nieves Pérez-Solórzano Borragán (eds.) European Union Politics, 3rd Edition (Oxford: Oxford University Press, 2010).

• Neill Nugent, The Government and Politics of the European Union, 7th Edition (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2010)


DİĞER KAYNAKLAR

Antje Wiener and Thomas Diez, European Integration Theory (Oxford University Press, 2009)


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Sunum/Jüri 1 25
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 14 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 25
Final Sınavı 1 40
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11818
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):152


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 3 3 3 3 2 1 2 1
OC2 3 3 3 3 2 1 2 1
OC3 3 3 3 3 2 1 2 1
OC4 3 3 3 3 2 1 2 1
OC5 2 2 3 3 2 1 2 1
OC6 3 3 3 3 2 1 2 1
OC7 1 1 1 1 3 3 2 1