DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sinema Üzerinden Uluslararası İlişkiler IR 474 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Uluslararası İlişkiker
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Dimitrios TRIANTAPHYLLOU
Dersin Amacı: Uluslararası İlişkilerin doğası gereği disiplinler arası karakterinden ve bağlamını şekillendiren ve içeriğini sağlayan olaylar, popüler ve tarihsel karakterinden yararlanan bu ders, uluslararası ilişkiler konularını açıklamak ve anlamak için yedinci sanat örneklerini kullanmak üzere tasarlanmıştır. Metinlerin, filmlerin ve tartışmaların eşzamanlı kullanımı, soyut, tarihsel olay ve kavramları hayata geçirmeyi, öğrencilerin anlatılanları daha iyi anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Savaş, çatışmanın yaygın karakteri, etnik temizlik, soğuk savaş ve nükleer caydırıcılık, karar verme ve kriz yönetimi, etik ve normlar, casusluk, terörizm, uluslararası ilişkilerin yerel kaynakları, iç savaş, az gelişmişlik ve şiddet
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Şiddetin kaynaklarını analiz edebilme ve mevcut uluslararası çatışmaların geleceğini ve etkilerini tartışma
  • 2- Uluslararası İlişkilerin tarihsel bağlamı ve dinamikleri hakkında bir farkındalık geliştirmek
  • 3- Küresel/bölgesel bağlamlarda ortaya çıktıkça ve işledikçe, Uluslararası İlişkilerin temel kavramlarının ve en acil sorunlarının anlaşılma düzeyini artırmak
  • 4- Daha geniş küresel bağlamda güncel konuların birbirine bağlılık düzeyinin anlaşılmasını kolaylaştırmak
  • 5- Uluslararası İlişkilerde yenilikçi düşünceyi kullanan ilgili materyalleri okunak ve üzerinde düşünmek
  • 6- Sınıfta tartışıldığı gibi uluslararası konulardaki tartışmalara katılmak
  • 7- Uzun süreli uluslararası çatışmaların neden olduğu kayıp ve ıstırabı tanıyarak, Uluslararası İlişkilerin geleceği için bir sorumluluk duygusu geliştirmek
  • 8- Akademik etik ve dürüstlük standartlarına uygun, sınıfta edindiği bilgileri uygulayarak, iyi organize edilmiş, bilgilendirilmiş, mantıksal olarak tartışılmış, anlaşılır makaleler ve makaleler yazma becerisini geliştirmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin dersten önce okumaları yapmaları ve görsel materyalleri tanımaları; ders dört üç haftalık modüller halinde gerçekleştirilecektir (5 hafta sürecek olan ilk modül hariç). Katılımcılar önce görsel materyali incelemek için bir araya gelecekler ve daha sonra derinlemesine tartışma yapmaları bekleniyor. Her modülün sonunda katılımcılar modül inceleme yazılarını teslim edeceklerdir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Genel Tanıtım ve Tanışma
2 Isınma: Sosyal Medya ve Propaganda: Özgürleştirme veya Köleleştirme
3 Çatışmanın Doğası: Anarşi ve Şiddet
4 Kimlik ve Etnik Köken
5 Tartışma Haftası 1
6 Çevre Krizi
7 Savaşta Etik
8 Tartışma Haftası 2
9 KİS ve Terörizm
10 Kriz Yönetimi ve Karar Verme
11 Tartışma Haftası 3
12 Kültür ve Savaş
13 Soğuk Savaş
14 Tartışma Haftası 4


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Nikos Moudouros, "Rethinking lslamic Hegemony in Turkey Through Gezi Park'', Journal of Balkan and Neareastern Studies, Vol. 16, lss. 2, 2014, pp. 181-195.
"5 Things to Know About Turkey's Social Media Battle", The Wa/1 Street Journal, March 28, 2014, (online) httn://blons.wsi• com/brief[v/2014/03/28/5-thinns-to-know-about-turke11s-social-media-battle/
Joshua Green, "Kari Rove in a Corner", The Atlantic, Nov. 1, 2004, (online) http://www.theatlantic.comlmaqazine/archive/2004/11 /karl-rove-in-a-corner/303537/ Dan Balz, "Kari Rove the Strategist'', Washington Post, July 23, 1999, (online)
http://www.washinqtonpost.com/wp-srv/politics/campaiqns/wh2000/stories/rove072399.h1m
Dan Nimmo, Political Persuaders, Brunswick, New Jersey, Transaction Pub., 2001, Ch. V., pp.191 -226. Robert B. Cialdini, lnfluence: The Psychology of Persuasion, New York, Collins Business, 2007, Ch. iV., pp. 114-166.


DİĞER KAYNAKLAR

- Douglas Rushkoff, Coercion, New York, River Head, 1999, "lntroduction", pp. 1 -23.
- Cynthia Weber, lnternational Relations Theory: A Critical lntroduction, Ch. il, pp. 17 - 35.
- Joseph Nye, Understanding lnternational Conf/icts: An lntroduction to Theory and History, Ch. 1. "Is There an Enduring Logic of Conflict in World Politics?"
- Joseph Nye, Understanding lnternational Conflicts: An lntroduction to Theory and History, Ch. VI. "lntervention, lnstitutions, and Regional and Ethnic Conflicts", pp. 48 - 64
- Robert W. Gregg, lnternational Relations on Film, Boulder, Lynne Rienner, 1998, "Nationalism and lts Discontentsw", pp. 43 - 64.
- Cynthia Weber, lnternational Relations Theory: A Critical lntroduction, Ch. IX, pp. 189- 216.
William R. Cline, Robert Mendelsohn, Alan S. Mane, Glolobal Solutions, Bjorn Lomborg (Ed.), Cambridge, CUP, 2004, Part 1, pp. 13 - 61.
Robert W. Gregg, lnternational Relations on Film, Boulder, Lynne Rienner, 1998, "Ethics and lnternational
Law", pp. 181 -204.
Michael Banton, Debate: Racism today: a perspective from international politics, Ethnic and Racial Studies,
22:3, 1999, pp. 606-615
- Barbara Harfi, "No Lessons Learned from the Holocaust? Assessing Risks of Genocide and Political Mass Murder since 1955", American Political Selence Review, Vol., lssue1., Feb., 2003, pp 57-73.
- Bruce Hoffman, "Terrorism, Trend and Prospects", lan O. Lesser, Countering New Terrorism, Santa Monica, Rand, 1999, pp. 7 - 38.
- William F. Shughart, "An Analytical History of Terrorism, 1945-2000." Public Choice 128(1-2), 2006, pp. 7- 39.
- David Tucker, "What's New about the New Terrorism and How Dangerous is it?" Terrorism and Political
Violence 13(3), 2001, pp. 1-14.
• Robert W. Gregg, lnternational Relations on Film, Boulder, Lynne Rienner, 1998, "Decision Making and Crisis Management'', pp. 109 - 130.
- Charles W. Kegley, Shannon L. Blanton, World Politics: Trend and Transformation, Bostan, Wadsworth, 2014, Ch. 3, pp. 52 - 82.
• lmmanuel Kant, "Perpetual Peace: A Philosophical Sketch", An Answer to the Question: 'What is
Enlightenment?', Landon, Penguin, 2009, pp. 12 - 66
- Richard Sorabji, "Just War from Ancient Origins to the Conquistadors Debate and its Modern Relevance" in Richard Sorabji and David Rodin, Ethics of War: Shared Problems in Dil/ereni Traditions, Ashgate, 2006 pp. 11-29
- Joh Barry "Could Afghanistan be Obama's Vietnam?", Newsweek, Jan. 31, 2009, (online) http://www.newsweek.corn/could-afghanistan-be-obamas-vietnam-77749
- Robert W. Gregg, lnternational Relations on Film, Boulder, Lynne Rienner, 1998, "The Clash of Cultures", pp. 205 - 226.
- John Lewis Gaddis, "lnternational Relations Theory and the End of the Cold War," lnternational Security,
Vol. 17, No. 3, Winter 1992/93, pp. 5-58.
- John Lewis Gaddid, We Know Now, Oxford, OUP, 1997, "Nuclear Weapons and the Early Cold War", pp. 85
-112.
- 'John Lewis Gaddid, We Know Now, Oxford, OUP, 1997, "Nuclear Weapons and the Escalation of the Cold War", pp. 221 - 259.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 4 80
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14456
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar41352
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 2 2 2 1 2 1 2 1
OC2 3 3 3 3 2 1 1 1
OC3 2 2 2 2 2 1 1 1
OC4 2 2 2 2 2 1 1 1
OC5 1 1 1 2 3 2 3 1
OC6 2 2 2 2 2 1 1 1
OC7 2 2 2 2 2 1 1 1
OC8 1 1 1 1 3 2 2 2