DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Proje Atölyesi RC 450 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Radyo, Sinema ve Televizyon
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Defne TÜZÜN
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler;
1. Proje sanatı ve senaryo geliştirme tekniklerine aşina hâle gelir.
2. Proje sanatı ve senaryo geliştirme için esas önemdeki sözel ve yazılı iletişim becerilerini ilerletirken, keskin eleştirel ve yorumlayıcı becerilerini kullanma fırsatı bulur.
3. Aşama aşama proje geliştirme sürecini uygulayabilmek için gereken bilgi ve becerileri edinme/ilerletme fırsatı bulur.
4. Ders öğrencilere pre-prodüksiyon, set ortamı ve prodüksiyon, post-prodüksiyon ve sinematografi dahil olmak üzere projelerine önderlik edebilme pratiği sunar, ayrıca öğrencilerin görsel hikâye anlatımını ilerletmesini sağlar, problem çözme yeteneklerini geliştirir.
Dersin İçeriği: Bu ders, dramatik vurguyu ve kamerayı bir anlatıcı olarak kullanan orjinal bir kısa film yazma ve yönetme hedefiyle, anlatı formuna konsantre olacaktır. Bu ders, senaryo/proje onaylandıktan sonra, uygulamalı bir prodüksiyon süreci sunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Proje sanatı ve senaryo geliştirme tekniklerini uygular
  • 2- Proje sanatı ve senaryo geliştirme için esas önemdeki sözel ve yazılı iletişim becerilerini ilerletirken, keskin eleştirel ve yorumlayıcı becerilerini kullanabilir
  • 3- Aşama aşama proje geliştirme sürecini uygulayabilmek için gereken bilgi ve becerileri kazanır
  • 4- Pre-prodüksiyon, set ortamı ve prodüksiyon, post-prodüksiyon ve sinematografi dahil olmak üzere projelerine önderlik edecek bilgi ve beceriyi gösterir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımlı ve Uygulamalı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ekipman Oryantasyonu ve Önerilerin Ön İzlemeleri Yok
2 Klasik Anlatı Biçimleri ve Prodüksiyon Tartışması. Öneri ve Seçim Kriterlerine Dair Tartışma Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
3 Öğrenciler fikirleriyle sınıfa gelir. Sınıf fikirleri değerlendirir ve oylar. Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
4 Ekip listesi ve prodüksiyon programı hazırlanır Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
5 Pre-Prodüksiyon Sunumu Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
6 Prodüksiyon Atölyeleri Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
7 Prodüksiyon Atölyeleri Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
8 Tüm Prodüksiyonun Programı Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
9 Tüm Prodüksiyonun Programı Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
10 Tüm Post-Prodüksiyonun Programı Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
11 Tüm Post-Prodüksiyonun Programı Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
12 Post-Prodüksiyonun Programına Dair Tartışma Yok
13 Rough Cut Gösterimi Yok
14 Fine Cut Gösterimi Yok


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

1. Film Directing Fundamentals: From Script to Screen. Nicholas T. Proferes.


DİĞER KAYNAKLAR

Vimeo ve YouTube'daki Kısa Filmler


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 2 20
Sunum/Jüri 1 10
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 2 20
Final Sınavı 1 40
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama22040
Sunum/Jüriye Hazırlık155
Diğer Uygulamalara Hazırlık22040
Final Sınavı12323
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1   3 3     1 1    
OC2   3 3     1 1   3
OC3   3 3     2 1   1
OC4   3 3     3 1