Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Film, Kültür, Kimlik | RC 406 | Bahar | 02+02+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Radyo, Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, 1. Tartışmalarla dolu geçmişin filmsel temsillerine odaklanıp öğrencileri ‘kültürel kimlik’ ve ‘kolektif bellek’ kavramlarına aşina kılmak 2. Farklı geçmişlerin ve Sömürgeleştirme, savaş, politik dönüşüm, devrim ve imhanın çatışmalı anlatılarının kolektif bellek, tarih ve kültürel kimliklerle ilişki içinde, film ve videoda nasıl ifade edilip müzakere edildiği üzerine bir anlayış geliştirmek 3. Öğrencileri ‘tarihsel film/tarih filmi’, ‘holokost belgeseli’, ‘modernist film’, ‘travma sineması’, ‘diasporik’, ‘sürgün’ ve aksanlı film yapımı, ‘essay film’ ve ‘kültürlerarası sinema’ gibi, film ve videoda çatışmalı geçmişin araştırılmasıyla ilgili sinemasal kavram ve teorilere aşina kılmak 4. Apartheid, yersiz yurtsuzlaştırma, sömürgeleştirme, savaş ve imhanın filmsel temsilleriyle kültürel kimlik, kolektif bellek ve tarih üstüne müzakerelerin konvansiyonel temsil stratejilerinin limitlerini nasıl zorladığını ve böylece yeni biçimsel ve deneysel eğilimleri nasıl ortaya çıkardığını analiz etmek |
Dersin İçeriği: | Bu ders, çatışan geçmişlerin film ve videoda nasıl ifade edilip müzakere edildiğine özellikle kolektif bellek ve kültürel kimliklerle ilişki içerisinde bakmaktadır. Travma, apartheid, sömürgeleştirme, savaş, yersiz yurtsuzlaştırma ve imha gibi konulara dalarak ve farklı coğrafyalardan, Amerika, Birleşik Krallık, Almanya, Fransa, Rusya, Filistin, İran, Lübnan, Kuzey İrlanda, Küba, Japonya ve Türkiye’yi içererek, gelen film ve video örneklerini inceleyerek, şu sorularla meşgul olmayı amaçlamaktadır: Diaspora, sömürgeleştirme ve kültürel apartheidın uzamlarında; hapsedilme, zorunlu göç, yersiz yurtsuzlaştırma, savaş, sürgün ve imha gibi deneyimler sinemasal temsille nasıl irdelenir ve ifade edilir? Farklı bireysel ve kolektif tarihler birbirlerini nasıl güçlendirir ve sorguya tabi tutar? Geçmişin travmatic anlarına karşı koyma ihtiyacında film ve videonun ne gibi bir rolü vardır? Bu sorulara gömülerek bu ders ayrıca, farklı geçmişlerin böylesi sorgular ve müzakerelerle, yeniden tanımlama ifadelerle nasıl deneysel metinsel eğilimleri ortaya çıkardığını araştıracaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımlı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Travma ve Savaşı Temsil Etmek I | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
2 | Travma ve Savaşı Temsil Etmek II | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
3 | Travma ve Savaşı Temsil Etmek III | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
4 | Film, İstila ve Yersiz Yurtsuzlaştırma I | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
5 | Film, İstila ve Yersiz Yurtsuzlaştırma I | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
6 | Film, İstila ve Yersiz Yurtsuzlaştırma I | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
7 | Film ve Videoda Soykırımı Temsil Etmek I | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
8 | Film ve Videoda Soykırımı Temsil Etmek II | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
9 | Film ve Videoda Soykırımı Temsil Etmek III | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
10 | Sivil Savaşı Filme Aktarmak I | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
11 | Sivil Savaşı Filme Aktarmak II | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
12 | Film, Kişisel Bellek ve Tarih I | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
13 | Film, Kişisel Bellek ve Tarih II | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
14 | Film, Kişisel Bellek ve Tarih III | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
Assman, Jan.1995.Collective Memory and Cultural Identity. New German Critique. 65. p. 125-133. Hall, Stuart. & du Gay, Paul. 1996. Questions of Cultural Identity. Sage Publications. Naficy, Hamid. (eds.) 1998. Home, Exile, Homeland: Film, Media, and the Politics of Place. New York: Routledge. Naficy, Hamid. 2001. An Accented Cinema: Exilic and Diasporic Filmmaking. Princeton: Princeton University Press. Marks, Laura. 2000. The Skin of the Film: Intercultural Cinema, Embodiment, and the Senses. Durham and London: Duke University Press. Kaplan, E. Ann & Wang, Bang. 2004. Trauma and Cinema. Hong Kong: Hong Kong University Press. |
Vimeo ve YouTube videoları, filmler, belgeseller |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Ödev | 10 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 26 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 10 | 1 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 3 | 1 | 3 | ||||||
OC2 | 3 | 1 | 3 | 3 | |||||
OC3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | |||
OC4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 |