DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Girişimcilik ve İnovasyon NM 307 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Ders boyunca öğrenciler;

 Yeni medya alanındaki iş yapılarını öğrenecekler;

 Girişimci bir firmanın içinden geçtiği süreçleri anlayacaklar;

 Yeni medya alanındaki yeni trendleri tartışacaklar ve inovasyon

açısından potansiyelini değerlendirecekler;

 İş planının temellerini öğrenecekler;

 Kendileri bir iş planı geliştirecekler.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere şirketleri dijital bir dönüşümden geçirmek konusunda

yardımcı olurken, dijital ortamda kendi işlerini kurmayı ve yürütmeyi

öğretmeyi amaçlar. Öğrencilerden final projesi olarak kendi iş planlarını

hazırlamaları beklenmektedir. Sınıf içi çalışmanın temel unsurları gerçek

hayat örnekleri ve sınıf içi yapılan tartışmalardır. Ders esnasında paylaşılan

bilgiden amaçlanan öğrencileri dijital medya/web ve teknolojiye yaklaştırmak

misafir konuşmacıların katılımıyla endüstriye yakınlaşmalarını sağlamaktır.

Öğrencilerden sömestr sonunda dijital dönüşümün ana unsurlarını

anlamaları beklenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Girişimciliği anlayabilmek
  • 2- İş planı kurmayı öğrenmek
  • 3- İş planını kurarken önemli olan kriterleri sayabilmek
  • 4- Inovasyonu ve inovasyon biçimlerini kavrayabilmek
  • 5- Yenilikçi teknolojileri ve bunların medya sektörüne olan etkilerini anlamak
  • 6- Kullanıcıların girişimcilikteki yerini anlayabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Endüstri raporları, kurumsal firmalardan ve başarılı yeni girişimlerden misafir konuşmacılar ve gerçek hayat örnekleri ile sınıf içi tartışma.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Internet Mecrası Temel internet ve web istatistikleri
2 Web2.0/3.0/4.0 Temel farklılıkları açıklaması
3 Geleceğin ürünleri/Kendi fikrinizi başlatmak. Dijital dünyada bir ürünü başarılı kılan nedir?
4 Yeni medya düzenine genel bir bakış Yeni medya kurallarını anlamak
5 Pazarlama/Dijital Pazarlama Girişim ortamında pazarlamanın temelleri
6 Online ekonomi
7 Dijital Algı Yönetimi
8 Bir iş planı nasıl hazırlanır? Nasıl sunulur? Müşteri ihtiyaçlarını anlamak / toplam bir deneyime dönüştürmek
9 Dijital size nasıl yardımcı olabilir? Bir İş planı nasıl hazırlanır? Dijital şirketlerin hayatına neler getirir?
10 Şirketinizi değişime nasıl hazırlarsınız? Şirket içi zorlukları anlamak ve ileriye hareket etmek
11 Şirket odağı, yalın müşteri deneyimine nasıl çevirilir? Dijital zamanlarda müşteri deneyimini tanımlamak
12 Şirket kültürünü adapte etmek (sosyal medya yönetimi/haber kanalları vb) Yeni medya gelecekte iletişimi nasıl şekillendirecek?
13 Dijital dünyada ürün geliştirme Bir ürünü diğerlerinden ayırt eden nedir? Endüstriyel değişim nasıl yaratılır?
14 Yeni ekonomi de nasıl ayakta kalınır? Yeni ekonomi hayatımıza neler getirdi?


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Art of the Start 2.0 – Guy Kawasaki

The Lean Start Up – Eric Ries


DİĞER KAYNAKLAR

Business Model Canvas – Alexander Osterwalder

Media Innovations – A multidisciplinary of Change Tanja Storsul&Arne H.Krumsvik


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 15
Ödev 1 15
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama11212
Proje11818
Ödev11818
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 2 1 1 3     3    
OC2       3     1    
OC3       2     1    
OC4 1 1 1 3     3    
OC5       2 1   2    
OC6     1 2     2