Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Dijital Girişimcilik ve İnovasyon | NM 307 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Yeni Medya Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: | Ders boyunca öğrenciler; Yeni medya alanındaki iş yapılarını öğrenecekler; Girişimci bir firmanın içinden geçtiği süreçleri anlayacaklar; Yeni medya alanındaki yeni trendleri tartışacaklar ve inovasyon açısından potansiyelini değerlendirecekler; İş planının temellerini öğrenecekler; Kendileri bir iş planı geliştirecekler. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere şirketleri dijital bir dönüşümden geçirmek konusunda yardımcı olurken, dijital ortamda kendi işlerini kurmayı ve yürütmeyi öğretmeyi amaçlar. Öğrencilerden final projesi olarak kendi iş planlarını hazırlamaları beklenmektedir. Sınıf içi çalışmanın temel unsurları gerçek hayat örnekleri ve sınıf içi yapılan tartışmalardır. Ders esnasında paylaşılan bilgiden amaçlanan öğrencileri dijital medya/web ve teknolojiye yaklaştırmak misafir konuşmacıların katılımıyla endüstriye yakınlaşmalarını sağlamaktır. Öğrencilerden sömestr sonunda dijital dönüşümün ana unsurlarını anlamaları beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Endüstri raporları, kurumsal firmalardan ve başarılı yeni girişimlerden misafir konuşmacılar ve gerçek hayat örnekleri ile sınıf içi tartışma. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Internet Mecrası | Temel internet ve web istatistikleri |
2 | Web2.0/3.0/4.0 | Temel farklılıkları açıklaması |
3 | Geleceğin ürünleri/Kendi fikrinizi başlatmak. | Dijital dünyada bir ürünü başarılı kılan nedir? |
4 | Yeni medya düzenine genel bir bakış | Yeni medya kurallarını anlamak |
5 | Pazarlama/Dijital Pazarlama | Girişim ortamında pazarlamanın temelleri |
6 | Online ekonomi | |
7 | Dijital Algı Yönetimi | |
8 | Bir iş planı nasıl hazırlanır? Nasıl sunulur? | Müşteri ihtiyaçlarını anlamak / toplam bir deneyime dönüştürmek |
9 | Dijital size nasıl yardımcı olabilir? Bir İş planı nasıl hazırlanır? | Dijital şirketlerin hayatına neler getirir? |
10 | Şirketinizi değişime nasıl hazırlarsınız? | Şirket içi zorlukları anlamak ve ileriye hareket etmek |
11 | Şirket odağı, yalın müşteri deneyimine nasıl çevirilir? | Dijital zamanlarda müşteri deneyimini tanımlamak |
12 | Şirket kültürünü adapte etmek (sosyal medya yönetimi/haber kanalları vb) | Yeni medya gelecekte iletişimi nasıl şekillendirecek? |
13 | Dijital dünyada ürün geliştirme | Bir ürünü diğerlerinden ayırt eden nedir? Endüstriyel değişim nasıl yaratılır? |
14 | Yeni ekonomi de nasıl ayakta kalınır? | Yeni ekonomi hayatımıza neler getirdi? |
Art of the Start 2.0 – Guy Kawasaki The Lean Start Up – Eric Ries |
Business Model Canvas – Alexander Osterwalder Media Innovations – A multidisciplinary of Change Tanja Storsul&Arne H.Krumsvik |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 1 | 15 |
Ödev | 1 | 15 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 18 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 12 | 12 |
Proje | 1 | 18 | 18 |
Ödev | 1 | 18 | 18 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | ||||
OC2 | 3 | 1 | |||||||
OC3 | 2 | 1 | |||||||
OC4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | ||||
OC5 | 2 | 1 | 2 | ||||||
OC6 | 1 | 2 | 2 |