DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Dijital Platformlar |
NM 423 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Yeni Medya Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
Dijital TV platformlarının temellerini öğrenecek anlamaları,
Yeni nesil TV servisleri, uygulamaları ve teknolojilerine yayıncı ve son kullanıcı bakış açısı ile aşinalık kazanmaları beklenmektedir |
Dersin İçeriği: |
Bu ders öğrencileri televizyonun değişen kavramlarına giriş yapmasını amaçlamaktadır. Öğrenciler, dijital TV teknolojileri, TV izleyicilerinin değişen davranışları, internet üzerinden sağlanan yepyeni TV servisleri ve geniş bant internetin medya endüstrisini nasıl değiştirdiği ile ilgili bütünsel bir algıya sahip olacaklar. Bu ders aynı zamanda dijital TV endüstrisinden vaka analizleri ve misafir konuşmacılarla desteklenmektedir.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Mevcut TV platform ve teknolojilerinin temellerini yorumlayabilmek
- 2- İçerik sağlayıcılar için ortaya çıkan yeni fırsatları takip edebilmek
- 3- İnternet TV’nin temellerini öğrenmiş olmak
- 4- Gelecekteki izleyici ve TV etkileşim yöntemlerini tahmin edebilmek
- 5- İçeriğin evin içindeki diğer ekranlara güvenli şekilde nasıl dağıtılabileceği konusunda iç görü sahibi olmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders kitabi, ders notları, internetteki ilgili kaynaklar, ödev ve projeler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş ve karşılıklı beklentiler |
Dersin okumaları |
2 |
Dijital TV temelleri |
Dersin okumaları |
3 |
Türkiye’deki TV Platformları |
Dersin okumaları |
4 |
İnternet TV Bölüm 1 |
Dersin okumaları |
5 |
İnternet TV Bölüm 2 |
Dersin okumaları |
6 |
Genişbant üzerinden TV |
Dersin okumaları |
7 |
İçerik sağlayıcılar için yeni iş modelleri |
Ders okumaları |
8 |
Dersin tekrarı |
Dersin tekrarı |
9 |
Sosyal TV uygulamaları |
Dersin okumaları |
10 |
Smart TV ve TV’nin geleceği |
Dersin okumaları |
11 |
Dijital Ev |
Dersin okumaları |
12 |
Apple TV |
Dersin okumaları |
13 |
TV Etkileşimi |
Dersin okumaları |
14 |
TV İzleme ölçümleri ve Regulasyon |
Dersin okumaları |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Lundstrom, Lars-Ingemar. Understanding Digital Television: An Introduction to DVB Systems with Satellite, Cable, Broadband and Terrestrial TV Distribution.2006
|
DİĞER KAYNAKLAR
İnternetteki ilgili kaynaklar, ödev ve projeler
|
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
1 |
10 |
Proje |
1 |
20 |
Ödev |
2 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
6 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 28 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
OC4 |
2 |
1 |
|
3 |
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
3 |
2 |
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek