DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Reklamcılık Tarihi |
AD 105 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin;
1.Reklam ajanslarında, çalışacakları firmaların tarihlerini ve kurucularını tanımaları
2.Böylece çeşitli ekoller arasındaki farkları görerek kendi tarzlarına daha uygun olan firmaları ayrıştırmaları
beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Öğrenciler her derste bir reklam ajansı ağı kurucusunu öğrenir ve Türkiye`deki ajansının işleri ile ağdaki diğer ülkelerinin işlerini kıyaslama fırsatı bulur. Bir şirket kültürünün nasıl oluşturulduğunu öğrenir. Aynı zamanda reklam ajanslarının da birer marka olduğunu ve kendilerini diğer ajanslardan ayıracak temel bakış farkları yaratmaları gerektiğini öğrenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Reklam ajanslarının tarihçelerini ve ekollerini nasıl oluşturduklarını bilmek
- 2- Ajansların üretimleri arasındaki farkları tanıyabilecek seviyeye gelmiş olmak
- 3- Reklam ajanslarını marka olarak algılayabilecek ve ajansların da pazar sistemi içinde hayatta kalması gereken markalar olduğunu anlayabilmiş olmak
- 4- Yaratıcı endüstri olarak reklamcılıkta şirket kültürünün nasıl oluşturulduğunu anlatabilecek seviyeye gelmiş olmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Final Projesi, Sunum |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Saatchi&Saatchi: Reklamcılıkta Londra Ekolü |
Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak |
3 |
DDB |
Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak |
4 |
TBWA & Jean Marie Dru |
|
5 |
JWT & Ele Acıman |
Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak |
6 |
Alametifarika & Serdar Erener |
Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak |
7 |
ATCW Ali Taran |
Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak |
8 |
McCann-Ericksson |
|
9 |
Young & Rubicam |
Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak |
10 |
41-29 |
Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak |
11 |
Wunderman |
Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak |
12 |
RGA |
|
13 |
Bogusky |
|
14 |
Lowe |
Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Tungate, M. (2007). Adland: a global history of advertising. Kogan Page Publishers. |
DİĞER KAYNAKLAR
Disruption: Overturning Conventions and Shaking Up the Marketplace How Disruption Brought Order: The Story of a Winning Strategy in the World of Advertising Kevin Roberts, Lovemarks |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Ödev |
4 |
10 |
Sunum/Jüri |
1 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
21 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 28 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek