DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılık Tarihi AD 105 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin;
1.Reklam ajanslarında, çalışacakları firmaların tarihlerini ve kurucularını tanımaları
2.Böylece çeşitli ekoller arasındaki farkları görerek kendi tarzlarına daha uygun olan firmaları ayrıştırmaları
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Öğrenciler her derste bir reklam ajansı ağı kurucusunu öğrenir ve Türkiye`deki ajansının işleri ile ağdaki diğer ülkelerinin işlerini kıyaslama fırsatı bulur. Bir şirket kültürünün nasıl oluşturulduğunu öğrenir. Aynı zamanda reklam ajanslarının da birer marka olduğunu ve kendilerini diğer ajanslardan ayıracak temel bakış farkları yaratmaları gerektiğini öğrenir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Reklam ajanslarının tarihçelerini ve ekollerini nasıl oluşturduklarını bilmek
  • 2- Ajansların üretimleri arasındaki farkları tanıyabilecek seviyeye gelmiş olmak
  • 3- Reklam ajanslarını marka olarak algılayabilecek ve ajansların da pazar sistemi içinde hayatta kalması gereken markalar olduğunu anlayabilmiş olmak
  • 4- Yaratıcı endüstri olarak reklamcılıkta şirket kültürünün nasıl oluşturulduğunu anlatabilecek seviyeye gelmiş olmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Final Projesi, Sunum


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Saatchi&Saatchi: Reklamcılıkta Londra Ekolü Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak
3 DDB Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak
4 TBWA & Jean Marie Dru
5 JWT & Ele Acıman Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak
6 Alametifarika & Serdar Erener Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak
7 ATCW Ali Taran Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak
8 McCann-Ericksson
9 Young & Rubicam Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak
10 41-29 Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak
11 Wunderman Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak
12 RGA
13 Bogusky
14 Lowe Ajansın Web sayfasını incelemek ve okumak


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Tungate, M. (2007). Adland: a global history of advertising. Kogan Page Publishers.


DİĞER KAYNAKLAR

Disruption: Overturning Conventions and Shaking Up the Marketplace How Disruption Brought Order: The Story of a Winning Strategy in the World of Advertising Kevin Roberts, Lovemarks


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 4 10
Sunum/Jüri 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev4520
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12828
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3                  
OC2     3              
OC3           3        
OC4             3