Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin
Yedi dönem boyunca öğrenilen bilgileri nasıl etkili ve yaratıcı bir reklam projesi olarak uygulamayı öğrenmeleri
Gerçek bir marka için çoklu mecra reklam kampanyası üreterek deneyim kazanmaları
Bir reklam kampanyasını gerçek bir reklam ajansında yayınlanacakmış gibi başından sonuna kadar olan süreci yönetme becerilerini geliştirmeleri,
beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Daha önceden belirlenmiş bir marka için piyasa araştırması yapmak, markanın piyasadaki pozisyonunu göz önünde bulundurarak bir strateji geliştirmek, stratejisiyle ilgili kısa ve alakalı yazmak, özetle marka için “büyük bir fikir” yaratmak, bu “fikri” televizyon, radyo, dış, baskı, dijital platform ve diğer mecralara uygulama, 14 haftada tamamlanan reklam kampanyasını yaratıcı bir şekilde jüri önünde sunmak |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Nasıl gerçek bir marka için 360 derece reklam kampanyası hazırlaması gerektiğine dair strateji geliştirebilmek
- 2- Bir reklam kampanyasındaki her bir süreci yönetebilmek
- 3- Çeşitli medya platformlarında reklam yaratacak yeterli teknik ve sanatsal becerileri geliştirmek
- 4- Reklam ürünlerinin yönetiminin, üretim sonrasının ve seslendirmesinin sorumluluğunu alarak uygulayabilmek
- 5- Sunum becerilerini geliştirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
sunumlar, tartışmalar, final projesi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Bitirme projesi için marka seçme |
|
2 |
Öğrenciler tarafından seçilen markanın onaylanması ve markanın piyasa analizinin değerlendirilmesi |
Dönem boyunca üzerinde çalışılacak markayı seçmek, marka üzerine araştırma yapmak, ürün, rakipler ve piyasa, SWOT hazırlamak |
3 |
Piyasa araştırması ve SWOT sunumu |
Kabul edilen piyasa yerindeki stratejisiyle ilgili markanın özetini yazmak |
4 |
Özeti sunma ve onay alma |
Onaylanmış özet için alternatif “büyük fikirler” yaratma |
5 |
Alternatiflerin içinden en yaratıcı fikri seçme |
Bu fikri önce televizyona sonra diğer mecralar uygulama |
6 |
Bütün mecralar için en iyi fikirlerden uygulananların değerlendirilmesi |
Kabul edilmiş uygulanan fikirlerin detaylarına odaklanma ve kabul edilmemişlere yeni çözümler düşünme |
7 |
Uygulanmış ya da uygulanmamış yeni çözümlerin onaylanması |
Ürün hazırlıklarına başlanması. Resimli taslaklar, çekim taslakları, basılı plan, radyo metinleri, TV senaryoları vs. |
8 |
Ürün hazırlıklarının onaylanması |
Oyuncu kadrosu, sahne, seslendirme, müzik, dublaj, örneklemeler vs. |
9 |
Ürün unsurlarının onaylanması |
TV reklamı çekmek, kabaca düzenlemek |
10 |
TV filminin onaylanması ve gerekliyse revizyon verilmesi |
Radyo, baskı ve dış materyallerin üretimi |
11 |
Radyo, baskı ve dış sanat işlerinin onaylanması ve gerekliyse revizyon verilmesi |
Dijital ve diğer alternatif mecralar için fikir üretilmesi. Etkinlik ve ortam v.s gibi |
12 |
Dijital ve alternatif medya materyallerinin onaylanması ve gerekliyse revizyon verilmesi |
Öğretmenin verdiği revizyonları yaparak üretim sürecinin bitmesi |
13 |
Son onay |
Yaratıcı reklam kampanyası için sunum hazırlama |
14 |
Fikir sunumunun değerlendirilmesi ve sunumu daha iyi yapmak için tavsiye verilmesi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.