DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi PR 220 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler:
● Etkinlik yönetiminin beş aşamasını anlarlar: araştırma, tasarım, planlama, koordinasyon ve değerlendirme,
● İletişim ve sinerji kavramlarını ve bu kavramların etkinlik tasarımına nasıl uygulandıklarını öğrenirler,
● Zamanlarını nasıl etkin bir biçimde yöneteceklerini anlarlar,
● Satıcılar, yiyecek-içecek hizmeti, ses/ışık teknisyenleri, eğlence ve diğer kaynakların işe alımı ile ilgili fikir sahibi olurlar,
● Bir etkinlik mekanının denetiminin nasıl yürütüleceğini öğrenirler.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrenciye beklenmedik sürprizler ve harcamalar olmaksızın özel etkinliklerin yetenek doğrultusunda planlanması ve yürütülmesi için bir taslak oluşturur. "Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi" başarılı bir etkinliği organize etme ve yürütme konularında öğrencileri hazırlar: planlama aşamaları, zamanlama ve lojistik, bütçe hazırlama, operasyonlar ve yerinde yönetim. Öğrenciler ayrıca farklı olay türlerinin yönetimi üzerine proje hazırlarlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Farklı etkinlikleri nasıl yöneteceklerini öğrenmek
  • 2- Etkinlik planlamasındaki anahtar stratejileri öğrenmek
  • 3- Etkinlik endüstrisinin kilit sektörlerini operasyonel açıdan eleştirel olarak değerlendirebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, sunumlar, atölye çalışmaları.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Etkinlik planlaması nedir? Okuma W1
2 Etkinlik yönetiminin beş aşaması: araştırma, tasarım, planlama, koordinasyon ve değerlendirme Okuma W2
3 İletişim ve sinerji ve bunların etkinlik tasarımına uygulanması Okuma W3
4 Zaman yönetimi Okuma W4
5 Satıcılar, yiyecek-içecek hizmeti, ses/ışık teknisyenleri, eğlence ve diğer kaynaklar Okuma W5
6 Ara sınav atölyesi Okuma W6
7 Satıcılar, yiyecek-içecek hizmeti, ses/ışık teknisyenleri, eğlence ve diğer kaynaklar Okuma W7
8 Ara sınav atölyesi
9 Vaka çalışmaları ve projeler Ders okutmanı
10 Vaka çalışmaları ve projeler Ders okutmanı
11 Vaka çalışmaları ve projeler Ders okutmanı
12 Vaka çalışmaları ve projeler Ders okutmanı
13 Proje Sunumları Ders okutmanı
14 Proje Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Judy ALLEN, “Event Planning”, John Wiley & Sons Canada Limited, 2000
Judy ALLEN, “The Business of Event Planning”, John Wiley & Sons Canada Limited, 2002


DİĞER KAYNAKLAR

Filiz BALTA PELTEKOĞLU, “Halkla İlişkiler Nedir?”, 5. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları, 2007


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 20
Ödev 5 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 10
Final Sınavı 1 40
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje12828
Ödev5525
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler5210
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11515
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3