DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Küresel Medya Alanları PR 222 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
- küresel medya ve medyanın küreselleşmesi üzerine derin kuramsal meseleleri anlamaları ve tartışmaları
- küresel medya içeriğini ideoloji, kimlik ve etik meseleler üzerinden analiz etme yetisine sahip olmaları
- küresel medya üretimi ve dağıtımının çok çeşitli biçimleri ve uygulamalarını anlama yetisine sahip olmaları
- küresel medya çalışmaları söz konusu olduğunda teorik bilgiyle pratik bilgiyi birleştirebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders küreselleşme ve medya kuramları ve kavramlarını tartışmayı ve irdelemeyi hedeflemektedir. Derste küreselleşme sürecinde medyanın rolü ve dolayımlamada küreselleşmenin rolü incelenmektedir. Ayrıca bu ders, küreselleşme ve medya çevresinde gelişen kuramlar ve kavramları derinlemesine irdeledikten sonra, küreselleşme bağlamında medya biçimleri ve uygulamalarını tartışmaktadır. Bu derste, küresel medyadan örneklerle (halkla ilişkiler, reklam, gazetecilik ve çok çeşitli popüler kültür metinleri) temsilin gücü ve farklı ve yeni dolayımlama biçimleri çalışılır. Son olarak, bu ders öğrencilerin katılımıyla ve sunuşlarıyla örnek çalışmaların tartışıldığı bir zemine dönüşür.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Küresel medya metnini farklı ve çeşitli perspektiflerden değerlendirecek eleştirel düşünce yetisine sahip olmak
  • 2- Küresel medya çalışmalarında anlam üretme ve tüketme arasındaki karmaşık ilişkiyi anlamak
  • 3- Küreselleşme kuramlarını günümüz medya olaylarına etkin bir şekilde uygulayan temel araştırma yetisine sahip olmak
  • 4- Küresel medyada anlam üretmenin getirdiği etik sorunları ve sorumlulukları anlamak ve eleştirel bir biçimde tartışmak
  • 5- Küresel alanda halkla ilişkiler ve gazeteciliğin değişen rolünü eleştirel bir biçimde tahlil etmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle) Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevaplı, etkileşimli öğrenci katılımı) Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.)


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders giriş, ders içeriği ve izlencesinin tanıtımı Ders izlencesi
2 Küreselleşmenin temel kavramlarına giriş Ders okumaları seçkisi H2
3 Küreselleşme ve medya kuramları I Ders okumaları seçkisi H3
4 Küreselleşme ve medya kuramları II Ders okumaları seçkisi H4
5 Küresel köy kavramına eleştirel bakış Ders okumaları seçkisi H5
6 Kimlik ve izleyici/tüketici Ders okumaları seçkisi H6
7 Gazetecilik, fotoğraf ve televizyon haberleri Ders okumaları seçkisi H7
8 Savaş fotoğrafçılığı (Belgesel gösterimi ve tartışma) Ders okumaları seçkisi H8
9 Kültür ve küresel medya: Televizyon programları Ders okumaları seçkisi H9
10 Kültür ve küresel medya: Reklamlar ve halkla ilişkiler kampanyaları Ders okumaları seçkisi H10
11 Kültür ve küresel medya: Film ve ideoloji (Hollywood, Bollywood ve ulusal sinemalar) Ders okumaları seçkisi H11
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Final için tekrar ve konuların genel tartışması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ders okumaları seçkisi


DİĞER KAYNAKLAR

Uluslararası gazeteler, web siteleri ve yayınlar vb.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Sunum/Jüri 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10440
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11818
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5