DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İtibar ve Algı Yönetimi PR 313 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin;

“Marka Değeri”nin anlamını kavramaları,
Markanın “İtibar ve Algılama Yönetimi”ne yönelik analitik becerileri kazanmaları,
Markanın “İtibar ve Algılama Yönetimi”ne yönelik çeşitli vaka çalışmalarını çözmeleri,
Birer marka uzmanı olarak kariyerlerini gerçekleştirebilecek güçlü “İtibar ve Algılama Yönetimi” yetkinliklerine sahip olmaları,

beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders iletişim öğrencilerinin birer marka uzmanı olarak kariyerlerine yönelik üst düzey “İtibar ve Algılama Yönetimi” bilgi ve yetkinliklerini kazanmaları ve mesleklerinin gerektirdiği sorumluluk ve etik yükümlülüklerle hayata geçirmelerini sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders iletişim öğrencilerinin marka yönetimi, ürün yönetimi, halkla ilişkiler yönetimi, reklam yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, interaktif reklam uzmanı gibi Marka ve Bütünleşik İletişim Yönetiminin farklı alanlarının gerekliliklerini yerine getirmelerini sağlar. Bu dersi alan öğrenciler, iletişim sektörünün farklı alanlarında yurt içinde ve yurt dışında kariyer yapabilmeleri için, Marka Değerine odaklı olarak “İtibar ve Algılama Yönetimi”nin dünyada ve Türkiye’deki gelişimi hakkında evrensel bir bakış açısı sahibi olacaklardır. Bu ders, “Pazarlama İletişimi Sektörü”nden vaka çalışmaları ve misafir konuşmacılarla desteklenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Marka, Pazarlama ve İtibar arasındaki ilişkiyi anlamak
  • 2- Bütünsel marka stratejilerinin (pazarlama stratejileri dahil) bir bileşkesi olarak “Algılama’”nın “Marka” ve “İtibar” yönetimindeki kritik önemini kavramak
  • 3- Markanın “İtibar ve Algılama Yönetimi”ne yönelik analiz yapılması, rekabetçi stratejiler yazılması, içerik üretilmesi ve yazılı ve sözlü sunumlar yapılabilmesi için yetkinlik sahibi olmak
  • 4- “İtibar ve Algılama Yönetimi”nde performans değerlendirme yönetimini öğrenmek
  • 5- “Marka Değeri”ne odaklı olarak “İtibar ve Algılama Yönetimi”ne yönelik bir projeyi özgün ve yaratıcı fikirlerle zenginleştirerek yönetebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Görsel ve sözel malzeme desteği ile ders. Ders notları ( PDF ders notları her dersin sonunda Blackboard’dan öğrenciler ile paylaşılacaktır.) Seminerler (Sınıf içinde gruplar halinde interaktif katılımlı, soru-cevaplı tartışmalar) Atölye çalışmaları (Analiz yöntemleri, grup sunumları) Pazar (saha) ödevi Sektör uzmanlarından (itibar ve algı yönetimi) seminer ler Portfolio


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders programının anlatımı Syllabus W1
2 Marka, Pazarlama ve İtibar hakkında kavramların, tanımların ve gerekli perspektifin netleşmesi. Dersin okumaları W2
3 Marka Değeri’ne yönelik temel bilgiler Dersin okumaları W3
4 Marka Değeri’ne odaklı “İtibar ve Algılama Yönetimi”ne yönelik temel bilgiler Dersin okumaları W4
5 Algılama’ya yönelik lokal ve global trendler Dersin okumaları W5
6 “İtibar ve Algılama Yönetimi”ne yönelik bir Marka Stratejisi raporunun yazılması Dersin okumaları W6
7 Marka Değeri’ne odaklı “İtibar ve Algılama Yönetimi”nin performansının ölçülmesi. Dersin okumaları W7
8 Proje geliştirme ve yazma Dersin okumaları W8
9 Marka Değeri’ne odaklı “İtibar ve Algılama Yönetimi”ne yönelik vaka çalışması (Gruplar halinde) Dersin okumaları W9
10 Vaka çalışması 1 Dersin okumaları W10
11 Vaka çalışması 2 Dersin okumaları W11
12 Projenin bütünsel acendasını gözden geçirmek Dersin okumaları W12
13 Proje raporlama Dersin okumaları W13
14 Portfolio atölye çalışması Dersin okumaları W14


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Okuma Önerileri:

“Building Strong Brands / Güçlü Markalar Yaratmak” David Aaker.
“The New Emerging Market Multinationals / Gelişmekte Olan Pazarların Yeni Çokulusluları” by Chattopadhyay, Batra, Ozsomer.
“The Global Brand” by Nigel Hollis.
“The Psychology of Persuasion / İknanın Psikolojisi” by Robert B. Cialdini.
“Irrationality / İrrasyonel” by Stuart Sutherland.
“The Starbucks Experience / Starbucks Deneyimi” by Joseph Michelli.


DİĞER KAYNAKLAR

www.brandchannel.com.
www.interbrand.com
www.brandfinance.com
http://www.millwardbrown.com/brandz


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 20
Final Sınavı 1 60
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Arazi Çalışması11515
Ödev11010
Sunum/Jüriye Hazırlık11515
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar248
Final Sınavı16060
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5