DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Uluslararası Halkla İlişkiler PR 321 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
- Halkla ilişkilerde kültürel farklılık ve kültürlerarası iletişimin önemini ve rolünü anlamaları
- Halkla ilişkileri küresel ve tarihsel bir perspektiften düşünme yetisine sahip olmaları
- Küreselleşmenin halkla ilişkilere etkisini anlamaları
- Uluslararası halkla ilişkilerin maruz kaldığı etik sorunların farkında olmaları
- Çok çeşitli halkla ilişkiler vakalarında kültürlerarası iletişimin zorluklarını anlamaları, tartışmaları ve analiz etmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders uluslararası ve kültürlerarası iletişimin halkla ilişkilere etkisini örneklerle derinlemesine tartışmayı ve irdelemeyi hedeflemektedir. Bu derste iki geniş konuya değinilecektir. Birincisi, küreselleşme, uluslararasılaşma ve kültürlerarası iletişimdir. İkincisi ise, küresel düzeyde halkla ilişkiler ve diplomasi kavramlarıdır. Burada küresel düzeyde halkla ilişkilere ve halkla ilişkiler teorilerinin uygulandığı farklı vakalara bakacağız. Ayrıca halkla ilişkilerin küresel tarihteki uygulamalarını irdeleyeceğiz. Böylelikle, dönem boyunca halkla ilişkilerle ilgili kuramları ve uygulamaları çok çeşitli coğrafyalardan ve tarihlerden örneklerle irdeleyeceğiz.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kültür kavramını ve kültürün iletişim ile ilişkisini değerlendirecek eleştirel düşünce yetisine sahip olmak
  • 2- Kültürlerarası iletişim ve halkla ilişkileri uluslararası düzeyde eleştirel bir şekilde anlayıp tartışabilmek
  • 3- Halkla ilişkiler kuramlarını etkili bir şekilde kullanarak uluslararası halkla ilişkiler üzerine derinlemesine araştırma yapabilmek
  • 4- Grup çalışması ile uluslararası iletişim ve halkla ilişkiler kampanyaları tasarlamak ve uygulamak üzere yaratıcı işler çıkartabilmek
  • 5- Küresel düzeyde halkla ilişkilerin değişen rolünü eleştirel bir biçimde tahlil edebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle) Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevaplı, etkileşimli öğrenci katılımı) Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.)


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders giriş, ders içeriği ve izlencesinin tanıtımı Ders izlencesi
2 Kültür ve iletişim Ders okumaları seçkisi H2
3 Kültürlerarası iletişim ve halkla ilişkilerdeki rolü Ders okumaları seçkisi H3
4 Uluslararası halkla ilişkilerin tarihi Ders okumaları seçkisi H4
5 Küreselleşme kuramları Ders okumaları seçkisi H5
6 Küresel iletişim stratejileri I Ders okumaları seçkisi H6
7 Küresel iletişim stratejileri II Ders okumaları seçkisi H7
8 Kuzey Amerika’dan vakalar Ders okumaları seçkisi H8
9 Asya ve Avustralya’dan vakalar Ders okumaları seçkisi H9
10 Güney Amerika ve Afrika’dan vakalar Ders okumaları seçkisi H10
11 Avrupa ve Orta Doğu’dan vakalar Ders okumaları seçkisi H11
12 Öğrenci sunumları Ders okumaları seçkisi H12
13 Öğrenci sunumları Ders okumaları seçkisi H13
14 Final için tekrar ve konuların genel tartışması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ders okumaları seçkisi


DİĞER KAYNAKLAR

Uluslararası gazeteler, web siteleri ve yayınlar vb.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Sunum/Jüri 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı - 40
Total: 16 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10440
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11818
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5