Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi/ Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
● Pazarlama ve iletişimin ana araçlarının anahtar özelliklerini değerlendirerek geliştirebilmeleri,
● Sınıfta belirtilen bazı yaklaşımları uygulayabilmek için vaka analizi çalışmaları yapmaları,
● Öğrencilerin pazarlama ve pazarlamanın pazarlama iletişimiyle olan ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği: |
Pazarlamanın özü bir akıl halidir. Müdür/yönetici, pazarlama kararlarını verirken müşterinin bakış açısını benimser. Kararlar bu nedenle müşterinin ihtiyaç duyduğu ve istediği şey tarafından yönlendirilir. Bu ders, günümüz modern yönetiminin pazarlama odaklı bir iş görüşüne doğru evrimi üzerinde durmaktadır; ‘pazarlama kavramı’nın temel ilkesinin altını çizerek vurgular ve kavramları pazarlamanın müşteri ihtiyaçları, pazarlama bilgisi, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım, satış, reklamcılık ve tanıtım süreçleri ile olan ilişkisine entegre eder. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Pazarlamanın temel ilkelerini, kuramlarını, kavramlarını ve dinamiklerini kavramak
- 2- Bu ilkelerin ve araçların vaka analizi ve pratikte iş karar verme süreci durumlarına uygulayabilmek
- 3- Uygulama yoluyla öğrenilen kavramları ve teknikleri kapsamlı bir pazarlama planı hazırlanışına entegre edebilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sunumlar, tartışmalar, proje ödevleri; çoğunlukla öğrenci odaklı yöntemler kullanılır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Pazarlamanın tanımı, pazarlama süreci & pazarlama iletişimi (Müşteri değeri) |
Kotler & Armstrong, Bölüm 1 |
2 |
Pazarlama ortamının analiz edilmesi (Pazar Araştırması) |
Kotler & Armstrong, Bölüm 2 & 3 |
3 |
Tüketici & iş piyasaları davranışı |
Kotler & Armstrong, Bölüm 4-6 |
4 |
Müşteri odaklı strateji & segmentasyon |
Kotler & Armstrong, Bölüm 7 |
5 |
Yeni ürün geliştirme (ürün yaşam döngüsü) |
Kotler & Armstrong, Bölüm 8-11 |
6 |
Pazarlama kanalları (IMC) |
Kotler & Armstrong, Bölüm 12-15 |
7 |
Ara sınav |
Kotler & Armstrong, Bölüm 1-15 |
8 |
Müşteri ilişkileri ve promosyonlar |
Kotler & Armstrong, Bölüm 15-17 |
9 |
Çevrimiçi pazarlama & pazarlama iletişimi |
Kotler & Armstrong, Bölüm 18 |
10 |
Küresel pazar & rekabet (Michael Porter) |
Kotler & Armstrong, Bölüm 19 |
11 |
Sosyal sorumluluk & etik & sürdürülebilirlik |
Kotler & Armstrong, Bölüm 20 |
12 |
Grup sunumları |
Proje Ödevleri |
13 |
Grup sunumları |
Proje Ödevleri |
14 |
Grup sunumları |
Proje Ödevleri |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.