DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Pazarlama Halkla İlişkileri PR 419 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi/ Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
● Pazarlama ve iletişimin ana araçlarının anahtar özelliklerini değerlendirerek geliştirebilmeleri,
● Sınıfta belirtilen bazı yaklaşımları uygulayabilmek için vaka analizi çalışmaları yapmaları,
● Öğrencilerin pazarlama ve pazarlamanın pazarlama iletişimiyle olan ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği: Pazarlamanın özü bir akıl halidir. Müdür/yönetici, pazarlama kararlarını verirken müşterinin bakış açısını benimser. Kararlar bu nedenle müşterinin ihtiyaç duyduğu ve istediği şey tarafından yönlendirilir. Bu ders, günümüz modern yönetiminin pazarlama odaklı bir iş görüşüne doğru evrimi üzerinde durmaktadır; ‘pazarlama kavramı’nın temel ilkesinin altını çizerek vurgular ve kavramları pazarlamanın müşteri ihtiyaçları, pazarlama bilgisi, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım, satış, reklamcılık ve tanıtım süreçleri ile olan ilişkisine entegre eder.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Pazarlamanın temel ilkelerini, kuramlarını, kavramlarını ve dinamiklerini kavramak
  • 2- Bu ilkelerin ve araçların vaka analizi ve pratikte iş karar verme süreci durumlarına uygulayabilmek
  • 3- Uygulama yoluyla öğrenilen kavramları ve teknikleri kapsamlı bir pazarlama planı hazırlanışına entegre edebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sunumlar, tartışmalar, proje ödevleri; çoğunlukla öğrenci odaklı yöntemler kullanılır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Pazarlamanın tanımı, pazarlama süreci & pazarlama iletişimi (Müşteri değeri) Kotler & Armstrong, Bölüm 1
2 Pazarlama ortamının analiz edilmesi (Pazar Araştırması) Kotler & Armstrong, Bölüm 2 & 3
3 Tüketici & iş piyasaları davranışı Kotler & Armstrong, Bölüm 4-6
4 Müşteri odaklı strateji & segmentasyon Kotler & Armstrong, Bölüm 7
5 Yeni ürün geliştirme (ürün yaşam döngüsü) Kotler & Armstrong, Bölüm 8-11
6 Pazarlama kanalları (IMC) Kotler & Armstrong, Bölüm 12-15
7 Ara sınav Kotler & Armstrong, Bölüm 1-15
8 Müşteri ilişkileri ve promosyonlar Kotler & Armstrong, Bölüm 15-17
9 Çevrimiçi pazarlama & pazarlama iletişimi Kotler & Armstrong, Bölüm 18
10 Küresel pazar & rekabet (Michael Porter) Kotler & Armstrong, Bölüm 19
11 Sosyal sorumluluk & etik & sürdürülebilirlik Kotler & Armstrong, Bölüm 20
12 Grup sunumları Proje Ödevleri
13 Grup sunumları Proje Ödevleri
14 Grup sunumları Proje Ödevleri


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

1- Kotler, Philip and Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing, 15th ed. N.J.: Peason Prentice Hall (required),
2- Porter, Michael E. (2004), Competitive Advantage, N.Y.: Free Press (recommended).


DİĞER KAYNAKLAR

David Aaker (2013), Strategic Market Management, 10th ed. N.Y: Wiley Pub.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 5
Proje - 15
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - 40
Final Sınavı - 40
Total: 14 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje22040
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11333
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Final Sınavı12525
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3