DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
AD 214 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
7 |
Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1.Gerekli metodları kullanarak bilgi toplama, düzenleme, yorumlama ve sunma yeteneklerini geliştirmeleri ve iletişim araştırmaları yürütebilmeleri
2.Çeşitli araştırma metodlarını anlamaları ve eleştirebilmeleri
3.İletişim alanında akademik bir çalışma yürütmeyi öğrenmeleri
beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders farklı metodlar ve araçlar kullanarak bir iletişim araştırması geliştirmeye ve yürütmeye genel bir bakış içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İletişim araştırmalarının kavramlarını ve terimlerini tam anlamıyla öğrenecek ve uygun durumlarda kullanabilmek
- 2- Bir araştırmacının araştırmasını yürütürken ve sunarken karşılaştığı etik kuralları öğrenmek
- 3- Bir araştırma yürütmek için gerekli yeteneklerini geliştirmek
- 4- Hem yazılı hem sözlü olarak net bir şekilde kendini anlatabilme becerisini geliştirmek
- 5- Bilinçli bir okuyucu olarak başkaları tarafından yapılmış araştırmaları doğru bir şekilde okuyup anlayabilecek seviyeye gelmek
- 6- Bu araştırmaları eleştirel bir tutumla değerlendirebilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Görsel destekli ders slaytları, yüzyüze tartışma, ödevler ve proje |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş ve Genel Bakış |
|
2 |
İnsan Araştırmaları ve Bilim |
Bölüm 1 |
3 |
Paradigmalar, Kuram ve Sosyal Araştırma |
Bölüm 2 |
4 |
Sosyal Araştırmanın Etikleri ve Politikaları |
Bölüm 3 |
5 |
Araştırma Dizaynı Kavramsallaştırma, İşlemleştirme ve Ölçüm |
Bölüm 4, 5 |
6 |
İndeksler, Ölçekler ve Tipolojiler Örneklendirmenin Mantığı |
Bölüm 6, 7 |
7 |
Testler ve Anket Araştırması |
Bölüm 8,9 |
8 |
Sınava Hazırlık |
|
9 |
Kalitatif Alan Araştırması Örtülü Gözlem |
Bölüm 10, 11 |
10 |
Araştırmanın Değerlendirilmesi |
Bölüm 12 |
11 |
Kalitatif Veri Analizi |
Bölüm 13 |
12 |
Kantitatif Veri Analizi |
Bölüm 14 |
13 |
Detaylandırma Olabilirlik Modeli İstatiksel Analizler |
Bölüm 15, 16 |
14 |
Sosyal Araştırmayı Okumak ve Yazmak |
Bölüm 17 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Buttle, Francis (2009), Customer Relationship Management, 2nd edition, Burlington, MA: Butterworth-Heinemann. |
DİĞER KAYNAKLAR
Blackboard platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
1 |
10 |
Ödev |
1 |
30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
4 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 6 | 8 | 48 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
OC2 |
3 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
OC3 |
2 |
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
2 |
3 |
|
|
|
3 |
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek