Akademik Birim: |
Hukuk |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Baran KIZILIRMAK |
Dersin Amacı: |
1- Öğrencilerde diksiyon sanatı üzerine farkındalık yaratmak
2- Öğrencilerin bedensel ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek
3- Öğrencilerin düşüncelerini ve duygularını doğru sözcükler seçerekve doğru bir ses ve söylenişe sahip olarak aktarmalarına destek olmak |
Dersin İçeriği: |
21.yy'da en önemli meselelerimizden biri iletişimdir. Sözel iletişim olsun bedensel iletişim olsun daima insanla insan karşı karşıyadır. Herkesin kuşkusuz ki öncelikli meselesi karşımızdakine ya da kitlelere düşüncemizi ulaştırabilmemizdir. Bununilk adımı konuşma yeteneğinin geliştirilmesidir. Bu çerçevede ders kapsamında, toplum önünde konuşan bireylerin kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri için düşüncelerini ve duygularını doğru sözcüklerle aktarmasının önemine değinilecektir. Esas olarak da, hitabet sanatında ustalaşmanınsağlanabilmesi için, bütün dilsel araçları, sözcük seçimini, tümce yapısını, konuşmadaki ezgiyi, vurguyu, ses tonunu, konuşma temposunu geliştirme yolları üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, diksiyon sanatı hakkında genel bir bilgi sahibi olur.
- 2- Hukuki bilgi birikimini etkin şekilde aktarmasında yardımcı olabilecek araçlara sahip olur.
- 3- Etkili konuşma hazırlama teknikleri konusunda fikir sahibi olur.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı ve uygulaması |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Söz söyleme sanatı nedir? |
|
2 |
Ses aygıtının anatomisi ve fizyolojisi |
|
3 |
Ses ve nefes ilişkisine giriş:
1. Nasıl nefes alıyoruz?
2.Nefes alma biçimleri nelerdir?
3.Diyafram nefesi nedir ve neden gereklidir?
4.Diyafram nefesinin uygulanması. |
|
4 |
Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (1):
1. ses becerisinin kalitesi ve nefes çalışması
A. Sesin volümü
B.Sesin şiddeti
C.Sesin tonu
2. Ses kirişlerinin düzenli titreşimiyle meydana gelen ünlülerin yapısının incelenmesi ve söyleniş egzersizleri
3. Boğumlanma (articulation): ünsüzlerin yapılarına göre ayrılması ve boğumlama egzersizleri |
|
5 |
Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (2) |
|
6 |
Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (3) |
|
7 |
Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (4) |
|
8 |
Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farklar |
|
9 |
Kelime, grup ve cümle vurgusu |
|
10 |
Tonlama alıştırmaları |
|
11 |
Fonetik bilimine giriş |
|
12 |
Fonetik |
|
13 |
Topluluk önünde doğru biçimde duygu ve düşüncelerini ifade etmenin yolları |
|
14 |
Etkili ve inandırıcı konuşma yöntemleri |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.