DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sözlü İletişim Becerileri CF 121 Bahar 02+00+00 Zorunlu 2 3
Akademik Birim: Hukuk
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Baran KIZILIRMAK
Dersin Amacı: 1- Öğrencilerde diksiyon sanatı üzerine farkındalık yaratmak
2- Öğrencilerin bedensel ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek
3- Öğrencilerin düşüncelerini ve duygularını doğru sözcükler seçerekve doğru bir ses ve söylenişe sahip olarak aktarmalarına destek olmak
Dersin İçeriği: 21.yy'da en önemli meselelerimizden biri iletişimdir. Sözel iletişim olsun bedensel iletişim olsun daima insanla insan karşı karşıyadır. Herkesin kuşkusuz ki öncelikli meselesi karşımızdakine ya da kitlelere düşüncemizi ulaştırabilmemizdir. Bununilk adımı konuşma yeteneğinin geliştirilmesidir. Bu çerçevede ders kapsamında, toplum önünde konuşan bireylerin kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri için düşüncelerini ve duygularını doğru sözcüklerle aktarmasının önemine değinilecektir. Esas olarak da, hitabet sanatında ustalaşmanınsağlanabilmesi için, bütün dilsel araçları, sözcük seçimini, tümce yapısını, konuşmadaki ezgiyi, vurguyu, ses tonunu, konuşma temposunu geliştirme yolları üzerinde durulacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, diksiyon sanatı hakkında genel bir bilgi sahibi olur.
  • 2- Hukuki bilgi birikimini etkin şekilde aktarmasında yardımcı olabilecek araçlara sahip olur.
  • 3- Etkili konuşma hazırlama teknikleri konusunda fikir sahibi olur.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı ve uygulaması


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Söz söyleme sanatı nedir?
2 Ses aygıtının anatomisi ve fizyolojisi
3 Ses ve nefes ilişkisine giriş: 1. Nasıl nefes alıyoruz? 2.Nefes alma biçimleri nelerdir? 3.Diyafram nefesi nedir ve neden gereklidir? 4.Diyafram nefesinin uygulanması.
4 Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (1): 1. ses becerisinin kalitesi ve nefes çalışması A. Sesin volümü B.Sesin şiddeti C.Sesin tonu 2. Ses kirişlerinin düzenli titreşimiyle meydana gelen ünlülerin yapısının incelenmesi ve söyleniş egzersizleri 3. Boğumlanma (articulation): ünsüzlerin yapılarına göre ayrılması ve boğumlama egzersizleri
5 Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (2)
6 Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (3)
7 Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (4)
8 Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farklar
9 Kelime, grup ve cümle vurgusu
10 Tonlama alıştırmaları
11 Fonetik bilimine giriş
12 Fonetik
13 Topluluk önünde doğru biçimde duygu ve düşüncelerini ifade etmenin yolları
14 Etkili ve inandırıcı konuşma yöntemleri


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Can Gürzap - Söz Söyleme ve Diksiyon (Remzi Kitabevi)
Nüzhet Şenbay - Söz ve Diksiyon Sanatı (YKY)
Suat Taşer - Konuşma Eğitimi (Papirüs)
Nüzhet Şenbay - Alıştırmalı Diksiyon Sanatı (MEB)
Mustafa Kartal - Ses Teknikleri (Sistem Yayıncılık)
Dale Carnegie - Etkili ve Güzel Konuşma Tekniği (Deniz Kitaplar Yayınevi)


DİĞER KAYNAKLAR

-


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 60
Total: 2 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14114
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11616
Final Sınavı11717
Toplam İş Yükü (saat):75


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1     2       3   3  
OC2 1   1     1 2   3  
OC3     2       2   3 1