Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlıkta Temsil | ARCH 114 | Bahar | 02+02+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Mimarlık |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Seviye Belirtilmemiş |
Dersin Koordinatörü: | Ezgi Tuncer |
Dersin Amacı: | FA113 Çizim ve Anlatım Teknikleri dersinin ardından Mimarlık disiplinine özgü teknik çizim kuralları ve temsil yöntemleri konusunda beceri kazandırmak; mimari ölçekte dijital ve analog görselleştirme becerisini vermek; mimari projeleri çeşitli temsil yöntemleri aracılığıyla, farklı ölçeklerde ve soyut analiz kavramlarını uygulayarak görsel sunumlar üzerinden anlatabilme yetkinliğini kazandırmak. Temel amaçlardan biri de ARCH 101 Mimari Tasarım Stüdyo projelerini destekleyecek iki ve üç boyutlu temel teknik çizim becerileri ve analog, dijital ve hibrid görsel anlatım dillerine yatkınlığı vermektir. |
Dersin İçeriği: | Temsil araçlarına ilişkin teknik bilginin mimarlık tarihi çerçevesinde aktarıldığı sunumların yanısıra uygulamalı alıştırmaların ve analize yönelik grup çalışmalarının hazırlık olarak yapıldığı bu ders, dönem boyunca birbirini pekiştirecek şekilde kurgulanmış teknik yöntemlere dayalı projeleri içerir. Mimarlık disiplinin içerdiği çeşitli temsil dillerini farklı ölçeklerde, bağlamlarda ve amaçlara yönelik kullanmayı gerektirecek projeler ele alınır. Ortografik görünümler, aksonometrik ve teknik perspektif çizimleri, gözlem ve tasarım üzerinden eskiz perspektif çalışmaları, dijital ve analog yöntemlerle görselleştirme gibi becerileri içerir. Projelerin yanı sıra mimari çizime ilişkin temel teknik bilgi ve beceri final sınavı kapsamında değerlendirilir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı, alıştırmalar, uygulamalı projeler, bireysel ve grup çalışmaları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Proje 1 Sunumu | |
2 | Plan Oblik ve Aksonometrik Çizim Teknikleri, Görselleştirmeye Giriş | Grup ve bireysel çalışmalar |
3 | Analog Görselleştirme Teknikleri | Grup ve bireysel çalışmalar |
4 | Dijital Görselleştirme Teknikleri | Bireysel çalışmalar |
5 | Proje 1 Teslimi | |
6 | Proje 2 Sunumu; Teknik Perspektife Giriş | Bireysel çalışmalar |
7 | Analog Görselleştirme Teknikleri; Ortografik Görünüm Çalışmaları | Bireysel çalışmalar |
8 | Dijital Görselleştirme Teknikleri | Bireysel çalışmalar |
9 | Hibrid Görselleştirme Teknikleri ; Eskiz Perspektif | Bireysel çalışmalar |
10 | Proje 2 Teslimi | Bireysel çalışmalar |
11 | ||
12 | Teknik Perspektif | Bireysel çalışmalar |
13 | Plan Oblik ve Aksonometrik Çizim Teknikleri | Bireysel çalışmalar |
14 | İleri Görselleştirme Teknikleri ve Proje 3 teslimi | Bireysel çalışmalar |
Allen, Stan. Points & Lines: Diagrams & Projects for the City. New York: Princeton Architectural Press, 1999. Ching, Francis D.K. Architectural Graphics. New York: John Wiley & Sons, 2003. Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. New York: John Wiley & Sons, 2012. Cohen, Preston Scott. Contested Symmetries and Other Predicaments in Architecture. New York: Princeton Architectural Press, 2001. Evans, Robin. The Projective Cast: Architecture and its Three Geometries. Cambridge: MIT Press, 1995. Evans, Robin. “Mies van der Rohe’s Paradoxical Symmetries,” Translations from Drawing to Building and Other Essays. Laseau, Paul. Architectural Representation Handbook: Traditional and Digital Techniques for Graphic Communication. New York: McGraw-Hill, 2000. Leach, Neil, Ed. Digital Tectonics. West Sussex: John Wiley and Sons, 2004. Pile, John. Perspective for Interior Designers. New York: Watson-Guptill, 1989. Tufte, Edward. Envisioning Information. Cheshire, CT: Graphics Press, 1990. Weinmann, Elaine. Visual Quickstart Guide: Photoshop CC. Berkeley: Peachpit Press, 2013. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 3 | 30 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 11 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 11 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 40 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Proje | 3 | 9 | 27 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 11 | 3 | 33 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 11 | 2 | 22 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 | ||||||||||||
OC5 |