DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mimarlıkta Temsil ARCH 114 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Mimarlık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Seviye Belirtilmemiş
Dersin Koordinatörü: Ezgi Tuncer
Dersin Amacı: FA113 Çizim ve Anlatım Teknikleri dersinin ardından Mimarlık disiplinine özgü teknik çizim kuralları ve temsil yöntemleri konusunda beceri kazandırmak; mimari ölçekte dijital ve analog görselleştirme becerisini vermek; mimari projeleri çeşitli temsil yöntemleri aracılığıyla, farklı ölçeklerde ve soyut analiz kavramlarını uygulayarak görsel sunumlar üzerinden anlatabilme yetkinliğini kazandırmak. Temel amaçlardan biri de ARCH 101 Mimari Tasarım Stüdyo projelerini destekleyecek iki ve üç boyutlu temel teknik çizim becerileri ve analog, dijital ve hibrid görsel anlatım dillerine yatkınlığı vermektir.
Dersin İçeriği: Temsil araçlarına ilişkin teknik bilginin mimarlık tarihi çerçevesinde aktarıldığı sunumların yanısıra uygulamalı alıştırmaların ve analize yönelik grup çalışmalarının hazırlık olarak yapıldığı bu ders, dönem boyunca birbirini pekiştirecek şekilde kurgulanmış teknik yöntemlere dayalı projeleri içerir. Mimarlık disiplinin içerdiği çeşitli temsil dillerini farklı ölçeklerde, bağlamlarda ve amaçlara yönelik kullanmayı gerektirecek projeler ele alınır. Ortografik görünümler, aksonometrik ve teknik perspektif çizimleri, gözlem ve tasarım üzerinden eskiz perspektif çalışmaları, dijital ve analog yöntemlerle görselleştirme gibi becerileri içerir. Projelerin yanı sıra mimari çizime ilişkin temel teknik bilgi ve beceri final sınavı kapsamında değerlendirilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Mimari tasarım projelerinin gerektirdiği çeşitli analog temsil araçları ve anlatım tekniklerini kullanma konusunda beceri sahibi olmak
  • 2- Dijital, analog ve hibrid görselleştirme tekniklerini kullanarak mimari ölçekte mekan, form, işlev ve strüktür temsil edebilme becerisini kazanmak
  • 3- Dijital modelleme tekniklerini mimari ölçekte kullanma becerisini kazanmak
  • 4- Çeşitli temsil yöntemleri uygulamasında yetkinlik ve soyut düşünceye dayalı analiz kavramları üzerinde kavrayış sahibi olmak
  • 5- Mimarlık disiplinin içerdiği çeşitli çizim ve anlatım tekniklerini kullanarak görsel sunum hazırlayabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, alıştırmalar, uygulamalı projeler, bireysel ve grup çalışmaları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş ve Proje 1 Sunumu
2 Plan Oblik ve Aksonometrik Çizim Teknikleri, Görselleştirmeye Giriş Grup ve bireysel çalışmalar
3 Analog Görselleştirme Teknikleri Grup ve bireysel çalışmalar
4 Dijital Görselleştirme Teknikleri Bireysel çalışmalar
5 Proje 1 Teslimi
6 Proje 2 Sunumu; Teknik Perspektife Giriş Bireysel çalışmalar
7 Analog Görselleştirme Teknikleri; Ortografik Görünüm Çalışmaları Bireysel çalışmalar
8 Dijital Görselleştirme Teknikleri Bireysel çalışmalar
9 Hibrid Görselleştirme Teknikleri ; Eskiz Perspektif Bireysel çalışmalar
10 Proje 2 Teslimi Bireysel çalışmalar
11
12 Teknik Perspektif Bireysel çalışmalar
13 Plan Oblik ve Aksonometrik Çizim Teknikleri Bireysel çalışmalar
14 İleri Görselleştirme Teknikleri ve Proje 3 teslimi Bireysel çalışmalar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR

Allen, Stan. Points & Lines: Diagrams & Projects for the City. New York: Princeton Architectural Press, 1999.
Ching, Francis D.K. Architectural Graphics. New York: John Wiley & Sons, 2003.
Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. New York: John Wiley & Sons, 2012.
Cohen, Preston Scott. Contested Symmetries and Other Predicaments in Architecture. New York: Princeton Architectural Press, 2001.
Evans, Robin. The Projective Cast: Architecture and its Three Geometries. Cambridge: MIT Press, 1995.
Evans, Robin. “Mies van der Rohe’s Paradoxical Symmetries,” Translations from Drawing to Building and Other Essays.
Laseau, Paul. Architectural Representation Handbook: Traditional and Digital Techniques for Graphic Communication. New York: McGraw-Hill, 2000.
Leach, Neil, Ed. Digital Tectonics. West Sussex: John Wiley and Sons, 2004.
Pile, John. Perspective for Interior Designers. New York: Watson-Guptill, 1989.
Tufte, Edward. Envisioning Information. Cheshire, CT: Graphics Press, 1990.
Weinmann, Elaine. Visual Quickstart Guide: Photoshop CC. Berkeley: Peachpit Press, 2013.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 3 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 11 10
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 11 10
Final Sınavı 1 40
Total: 40 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Proje3927
Diğer Uygulamalara Hazırlık11333
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11222
Final Sınavı11212
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2   3 1 1             1 1
OC3   3                    
OC4 1 3 1   1 1 1 1 1      
OC5 1 3   1 1 1 1