Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımın Temelleri | VCD 101 | Bahar | 03+06+00 | Zorunlu | 6 | 12 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Nur Balkır |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: 1. Tanımı ve uygulamaları yapılmış̧ olan sanat ve tasarımın temel öge ve ilkelerini, kuracakları kompozisyonlar ile iki ve üç boyutlu olarak uygulanması, 2. Renk teorilerini tanımlamaları, 3. Renk sistemlerini tasarımlara uygulamaları, 4. Doku-yüzey ilişkileri, doğadan ve işlevsel nesnelerden kaynaklanan üç boyutlu tasarımlar, belirlenen herhangi bir bölgenin özelliklerini vurgulayan analitik desen ve kompozisyonlar ile yaratıcılığa açılan temel yöntemleri araştırabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders iki veya üç boyutlu ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir. Bu ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir. Bu konulardan bazıları şunlardır: denge, zıtlık, vurgu, çeşitlilik, bütünlük, uyum, oran, ritim, hareket, desen, tekrar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı, projeler, ödevler ve kritikler. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje 1: Kompozisyon: Bakmak-Görmek-Algılamak. | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
2 | Proje 2: İnsan-Görsel Çevre-Nesne | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
3 | Proje 3: Tekrar İlkesi ve İki Boyutlu Lekesel Düzenleme | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
4 | Proje 4: Biçim ve Anlam: Tekrar ve Desen | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
5 | Proje 5: Fotograftan Hareket ile Yeni Biçim ve Anlamlara Ulaşmak | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
6 | Proje 6: Harf Tipi ile Kompozisyon | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
7 | Proje 7: Renk ve Değer - Renk Çemberi Uygulaması | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
8 | Proje 8: Ortogonal Yansıma | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
9 | Proje 9: Modelleme: İki Boyutdan üç boyuta modelleme yolu ile geçiş | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
10 | Proje 10: Doku ve Alan Çalışmaları | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
11 | Proje 11: İki ve Üç Boyutlu Soyutlama | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
12 | Proje 12: Doku ve renk sistemleri kullanılarak kolaj tekniği ile tasarım | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
13 | Proje 13: Etkileşimli Asemblaj | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
14 | Final Projesi |
Gavin Ambrose and Paul Harris, Basics Design: Design Thinking, Ava Publishing David A. Lauer and Stephen Pentak, Design Basics. Wadsworth Publishing: 2011 Becky Koening, Color Workbook (3rd Edition), Prentice Hall: 2009. Christian Leborg, Visual Grammar (Design Briefs), Princeton Architectural Press: 2006. Harold B. Dondis, Primer of Visual Literacy. The MIT Press: 1973. |
Ders notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 12 | 50 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 14 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 48 | 1 | 48 |
Laboratuvar | 96 | 1 | 96 |
Proje | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat): | 300 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
OC2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
OC3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
OC4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
OC5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
OC6 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |