DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Görsel Görsel İletişim Tasarımı Stüdyosu |
VCD 201 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Görsel iletişim tasarım araçlarını öğrenmeleri,
2. Dersin içerisindeki birbirinden farklı kısa zamanlı projelerle farklı tasarımlar için araştırma yapma, zaman planlaması ve yaratıcılık yönlerini ortaya çıkarmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders, dönem boyunca kısa süreli tasarım projeleri ile öğrencilerin farklı görsel iletişim tasarım tekniklerini deneyimlemesi ve tasarım süreçlerini sınıfta sunmaları ve tartışmaya açmaları ile ilerleyecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Görsel iletişim tasarım tekniklerini ve terimlerini öğrenmek
- 2- Anlaşılır ve temiz bir tasarım yapabilmek için temel tasarım kurallarının önemini öğrenmiş olmak
- 3- Verilen bir görsel iletişim tasarım problemini çözebilecek yetkinliğe sahip olmak
- 4- Tasarım çalışmaları üzerinde eleştirel bakış açısı sahibi olmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
-Ünlü tasarımcıların çalışmalarını incelemek -Grafik ve görsel iletişim tasarım ile ilgili belgeseller izlemek -Projeler üzerinde kritik yapma -Öğrencilerin kendi çalışmalarını süreçleriyle beraber sunmaları -Her öğrencinin kendi tasarım çalışmaları ve anlayışlarından yola çıkarak tüm dönemde öğrendiklerini gösterebilecekleri bir final projesi. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş |
|
2 |
Grafik tasarım tarihinden örneklerin incelenmesi |
|
3 |
Görsel iletişim tasarım elemanlarının tartışılması Film gösterimi: Helvetica |
|
4 |
Proje 1 Konseptlerin Grafiksel Anlatımı |
|
5 |
Proje 1 Sınıf içi çalışma |
|
6 |
Proje 1 Son halinin geliştirilmesi ve teslim |
|
7 |
Proje 2 Doku ve Mekan |
|
8 |
Proje 2 Sınıf içi çalışma |
|
9 |
Proje 2 Son halinin geliştirilmesi ve teslim |
|
10 |
Film gösterimi: Art&Copy |
|
11 |
Proje 3 Tipografi ve Fotoğraf ile Anlatım |
|
12 |
Proje 3 Sınıf içi çalışma |
|
13 |
Proje 3 Son halinin geliştirilmesi ve teslim |
|
14 |
Final projesi üzerine örnekler inceleme- Portfolyo CD Kapak Tasarımı |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Grafik Tasarım Ne İçindir?- Alice Twemlow
Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü- Gavin Ambrose
Grafik Tasarımda Tasarım Fikri- Gavin Ambrose&Paul Harris
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım- Tevfik Fikrer Uçar
İletişim ve Grafik Tasarım- Emre Becer
İletişim ve Tipografi- Gültekin Erdal |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
3 |
60 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
4 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Proje | 3 | 16 | 48 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 34 | 34 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
|
1 |
2 |
|
2 |
|
OC2 |
2 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
3 |
|
3 |
OC3 |
|
|
3 |
3 |
|
2 |
2 |
2 |
3 |
|
|
OC4 |
3 |
3 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek