DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tasarım Kavramları ve Kuramları VCD 303 Güz 03+00+00 Zorunlu 3 6.0
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özgü Ertaş
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. 1900’den günümüze dek tasarım etkinliğini belirlemiş kavram, problem, ve söylemleri tanımaları,
2. Birbirinden farklı ve değişen tasarım pratikleri üstüne teorik olarak akıl yürütebilme kapasitesini geliştirmeleri,
3. Genel anlamda tasarım etkinliği üzerine düşünebilmek için gerekli analitik araçları uygulayabilme becerisini geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders 1900’lerden günümüze tasarım kavram, söylem, ve problemleri üzerine okumalar üzerine tartışmalardan oluşmaktadır. Okumalar alanın hem pratikçileri hem de teorisyenlerinden seçilmiştir. Eser sahipliği, evrensellik, sosyal sorumluluk konuları tasarım etkinliği ve söyleminin her zaman parçası oldular. Okumalar öğrencileri bu meselelerin çıktığı bağlamlarla tanıştırmayı hedefliyor.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Tasarım tarihinin dönemlerini ayırt edebilecek seviyeye gelmiş olmak
  • 2- Tasarım etkinliğini tarihsel sürekliliği içinde açıklayabilmek
  • 3- Tasarım tarihinin eleştirel kavramlarını süregiden tasarım pratiklerine uygulayabilmek
  • 4- Tasarım tarihinin farklı dönemlerini karşılaştırabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Okumalar ve Ders anlatımı: Dersin öğretmeni her haftanın okuları üzerine açıklayıcı sunumlar yapacaktır. Öğrencilerin dersi okumaları yaparak gelmiş olmaları beklenir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction Introductory lecture on “Design” and “Design Culture”
2 The Avant-Garde & the Concept of Materiality Marinetti, F. T..“Manifesto of Futurism” Warde, Beatrice. “The Crystal Goblet or Printing Should be Invisible”
3 Constructivism, Social Responsibility, and Criticism Rodchenko, Aleksandr. “Who We Are: Manifesto of the Constructivist Group” Lissitzky, El. “Our Book”
4 The Bauhaus & The Concept of Visual Language Moholy-Nagly, Laszlo. “Typophoto” Bayer, Herbert. “On Typography”
5 International Style & the Grid Muller-Brockmann, Josef. “Grid and Design Philosophy” Tshichold, Jan. “The Principles of the New Typography”
6 Corporate Culture and Design Rand, Paul. “Good Design is Goodwill” Lasn, Kalle. “1600-1886: The Birth of the Corporate ‘I.’”
7 Vize Sınavı Sınava Hazırlık
8 Postmodernism Robert Venturi et al. “Learning from Las Vegas” Weingart, Wolfgang. “My Way to Typography” McCoy, Katherine with David Frej. “Typography as Discourse.”
9 Design and Participation Blauvelt, Andrew. “Towards Relational Design” Siegel, Dimitri. “Designing Our Own Graves”
10 Authorship and the Designer Rock, Michael. “The Designer as Author” Lupton, Ellen. “Designer as Producer”
11 Digital Technology and Contemporary Design Manovich, Lev. “Import/Export, or Design Workflow and Contemporary Aesthetics” Ellen and Julia Lupton. “Univers Strikes Back.”
12 Architecture, City, “Branded Places” Guy Julier. “Branded Places” Guy Debord. “Environmental Planning”
13 The Management of Art and the Design Culture Ali Artun. “Tasarım Dehşeti”
14 In Conclusion. . . Scher, Paula. “The Dark in the Middle of the Stairs.” Armstrong, Helen. “Introduction: Revisiting the Avant-Garde”


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Marinetti, F. T..“Manifesto of Futurism”
Warde, Beatrice. “The Crystal Goblet or Printing Should be Invisible”
Rodchenko, Aleksandr. “Who We Are: Manifesto of the Constructivist Group”
Lissitzky, El. “Our Book”
Moholy-Nagly, Laszlo. “Typophoto”
Bayer, Herbert. “On Typography”
Muller-Brockmann, Josef. “Grid and Design Philosophy” Tshichold, Jan. “The Principles of the New Typography”
Rand, Paul. “Good Design is Goodwill”
Lasn, Kalle. “1600-1886: The Birth of the Corporate ‘I.’”

Robert Venturi et al. “Learning from Las Vegas”
Weingart, Wolfgang. “My Way to Typography”
McCoy, Katherine with David Frej. “Typography as Discourse.”
Blauvelt, Andrew. “Towards Relational Design”
Siegel, Dimitri. “Designing Our Own Graves”
Manovich, Lev. “Import/Export, or Design Workflow and Contemporary Aesthetics”
Ellen and Julia Lupton. “Univers Strikes Back.”
Guy Julier. “Branded Places”
Guy Debord. “Environmental Planning”
Ali Artun. “Tasarım Dehşeti”
Scher, Paula. “The Dark in the Middle of the Stairs.”
Armstrong, Helen. “Introduction: Revisiting the Avant-Garde”


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 1 30
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev11010
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler15460
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11212
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 2     2     3     2  
OC2 3   2 1              
OC3 3 1 3     3   1 2   3
OC4     3   2         3 1