Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım Kavramları ve Kuramları | VCD 303 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Nur Balkır |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: 1. 1900’den günümüze dek tasarım etkinliğini belirlemiş kavram, problem, ve söylemleri tanımaları, 2. Birbirinden farklı ve değişen tasarım pratikleri üstüne teorik olarak akıl yürütebilme kapasitesini geliştirmeleri, 3. Genel anlamda tasarım etkinliği üzerine düşünebilmek için gerekli analitik araçları uygulayabilme becerisini geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders 1900’lerden günümüze tasarım kavram, söylem, ve problemleri üzerine okumalar üzerine tartışmalardan oluşmaktadır. Okumalar alanın hem pratikçileri hem de teorisyenlerinden seçilmiştir. Eser sahipliği, evrensellik, sosyal sorumluluk konuları tasarım etkinliği ve söyleminin her zaman parçası oldular. Okumalar öğrencileri bu meselelerin çıktığı bağlamlarla tanıştırmayı hedefliyor. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Okumalar ve Ders anlatımı: Dersin öğretmeni her haftanın okuları üzerine açıklayıcı sunumlar yapacaktır. Öğrencilerin dersi okumaları yaparak gelmiş olmaları beklenir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | “Tasarım” and “Tasarım Kültürü” üzerine giriş dersi |
2 | Avant-Garde ve Materyalizm kavramı | Marinetti, F. T..“Manifesto of Futurism” Warde, Beatrice. “The Crystal Goblet or Printing Should be Invisible” |
3 | Yapısalcılık, Sosyal Sorumluluk ve Eleştiri | Rodchenko, Aleksandr. “Who We Are: Manifesto of the Constructivist Group” Lissitzky, El. “Our Book” |
4 | Bauhaus & Görsel Dil Kavramı | Moholy-Nagly, Laszlo. “Typophoto” Bayer, Herbert. “On Typography” |
5 | International Style & the Grid | Muller-Brockmann, Josef. “Grid and Design Philosophy” Tshichold, Jan. “The Principles of the New Typography” |
6 | Kurumsal Kültür ve Tasarım | Rand, Paul. “Good Design is Goodwill” Lasn, Kalle. “1600-1886: The Birth of the Corporate ‘I.’” |
7 | Vize Sınavı | Sınava Hazırlık |
8 | Postmodernizm | Robert Venturi et al. “Learning from Las Vegas” Weingart, Wolfgang. “My Way to Typography” McCoy, Katherine with David Frej. “Typography as Discourse.” |
9 | Tasarım ve Katılım | Blauvelt, Andrew. “Towards Relational Design” Siegel, Dimitri. “Designing Our Own Graves” |
10 | Yazarlık ve Tasarımcı | Rock, Michael. “The Designer as Author” Lupton, Ellen. “Designer as Producer” |
11 | Dijital Teknoloji ve Çağdaş Tasarım | Manovich, Lev. “Import/Export, or Design Workflow and Contemporary Aesthetics” Ellen and Julia Lupton. “Univers Strikes Back.” |
12 | Mimari, Şehir ve “Markalı Yerler” | Guy Julier. “Branded Places” Guy Debord. “Environmental Planning” |
13 | Sanat ve Tasarım Kültürü Yönetimi | Ali Artun. “Tasarım Dehşeti” |
14 | Sonuç olarak.. | Scher, Paula. “The Dark in the Middle of the Stairs.” Armstrong, Helen. “Introduction: Revisiting the Avant-Garde” |
Marinetti, F. T..“Manifesto of Futurism” Warde, Beatrice. “The Crystal Goblet or Printing Should be Invisible” Rodchenko, Aleksandr. “Who We Are: Manifesto of the Constructivist Group” Lissitzky, El. “Our Book” Moholy-Nagly, Laszlo. “Typophoto” Bayer, Herbert. “On Typography” Muller-Brockmann, Josef. “Grid and Design Philosophy” Tshichold, Jan. “The Principles of the New Typography” Rand, Paul. “Good Design is Goodwill” Lasn, Kalle. “1600-1886: The Birth of the Corporate ‘I.’” Robert Venturi et al. “Learning from Las Vegas” Weingart, Wolfgang. “My Way to Typography” McCoy, Katherine with David Frej. “Typography as Discourse.” Blauvelt, Andrew. “Towards Relational Design” Siegel, Dimitri. “Designing Our Own Graves” Manovich, Lev. “Import/Export, or Design Workflow and Contemporary Aesthetics” Ellen and Julia Lupton. “Univers Strikes Back.” Guy Julier. “Branded Places” Guy Debord. “Environmental Planning” Ali Artun. “Tasarım Dehşeti” Scher, Paula. “The Dark in the Middle of the Stairs.” Armstrong, Helen. “Introduction: Revisiting the Avant-Garde” |
Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 1 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||
OC2 | 3 | 2 | 1 | ||||||||
OC3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | ||||
OC4 | 3 | 2 | 3 | 1 |