DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Arayüz Tasarımı Stüdyosu VCD 302 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 6.0
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özgü Ertaş
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Arayüz tasarımı kullanan interaktif ortamlar için yaratıcı ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders arayüz tasarımı öğrenmek ve yapmak için bir atölye olarak düşünüldü. Derste, ağdan mobile oradan ekran araçları ve etkileşimli nesne ve mekanlara kadar bir dizi etkileşimli mecrayı ilgilendiren pratik ve teorik meseleler anlatılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Büyük ölçekli bir iletişim tasarımı projesi geliştirmeye yönelik profesyonel ve entelektüel bir yaklaşım geliştirebilmek
  • 2- Karmaşık tasarım problemleri ve tasarım stratejileri geliştirerek tasarım alanında teorik ve pratik bilgi, tasarım tarihi ve kavramları analiz yeteneğini öğrenmek
  • 3- Kariyer yolunda gelecekte yönleneceği alanı belirlemek için kişisel ilgileri keşfedebilecek bilgiye sahip olmak
  • 4- Yenilikçi proje tanımları ve profesyonel proje planlaması ve zaman yönetimi yeteneği geliştirebilmek
  • 5- Profesyonel tasarım yazılımlarını uygulama becerisi ve projenin uygulanması için gerekli yeni araç ve yöntemleri araştırma ve öğrenme yeteneğini geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Tanım, Belgesel gösterimi: Objectified by Gary Hustwit
3 Bilişsel Algı ve Bilinçdışı Algı ve Dikkat Üstünde Tartışma
4 Tasarım Dilinde Örtünü ve Prensipler I
5 Tasarım Dilinde Örtünü ve Prensipler I
6 Interaction Framework: Web
7 Interaction Framework: Mobile
8 Interaction Framework: Smart Devices
9 Detailed Design Principles and Patterns
10 Communicating Design: Sketches and Wireframes
11 Communicating Design: Sketches and Wireframes
12 Communicating Design: Interactive Presentation Techniques
13 Communicating Design: Interactive Presentation Techniques
14 Değerlendirme Seansları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Goldwin. Kim, Designing for the Digital Age: How to Create Human-Centered Products and Services, Wiley 1 edition (March 3, 2009)
Raskin. Jeff, The Humane Interface: New Directions for Designing Interactive Systems, Addison-Wesley Professional (April 8, 2000)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 30
Ödev - -
Sunum/Jüri 2 20
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 40
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati6530
Laboratuvar000
Uygulama7535
Arazi Çalışması000
Proje15050
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık21224
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar155
Final Sınavı166
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 2 3 1 2 3   1 2 3 2 1
OC2 3 3 1 1 3 3 2 3 3 3 1
OC3 3 1 3   3 3 3 3 2 3 1
OC4 3 3 3   2 3 2 2 3 3 1
OC5 3       3   2 1 2   1