Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Görsel Kültür Çözümlemesi | VCD 304 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Nur Balkır |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: 1. Görsel kültür alanına giren inceleme nesnelerini teşhis edebilmeleri, 2. Bunları analiz ederken öğrendikleri metodolojik bilgiyi uygulayabilmeleri, 3. Bu fenomenler üzerine akademik olarak kabul edilebilir yazıları yazabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders görsel kültürün geniş alanını konu alan soruşturmasını üç kategori üzerinden yürütüyor: metodoloji, alanlar, ve konu başlıkları. Buna göre “metodoloji” başlığı altında öğrencilere görsel kültür analizinde kullanabilecekleri araçlar olarak semiyotik ve psikanaliz tanıtılıyor. Alanlar kategorisi altında film, fotograf, görsel dijital kültür, ve televizyon üzerine yetkin metinler okunuyor. Son olarak, konu başlıkları altında öğrenciler ideoloji, bilim, toplumsal cinsiyet, öznellik, ve toplumsal eylem etrafında gelişmiş tartışmaları okuyorlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | -Video ve imajlarla desteklenmiş ders anlatımı - Hedefe yönelik sınıf içi tartışmalar - Aşağıda sıralanmış okumalar hakkında öğrenci yorumları talep etmek - Akademik yazı yazma becerisini geliştirmek üzere planlanmış bir yazma semineri - İki adet kısa ödev |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Giriş: Görsel Kültür Konusu |
2 | Semiotik | “Course in General Linguistics,” Ferdinand de Saussure |
3 | Psikoanaliz | “Identification,” Dudley Andrew |
4 | Fotoğraf | “Uses of Photography,” John Berger “The Image-World,” Susan Sontag |
5 | Görsel Dijital Kültür | “The Digital Image in “The Age of the Signifier,” Andrew Darley |
6 | Film | “The Film Image,” Andrey Tarkovsky |
7 | Akademik Yazı üzerine bir Çalıştay | “Crash Course in Writing Effective Essays,” Herman Rapaport |
8 | Televizyon | Still Life in Real Time'tan seçkiler, Richard Dienst |
9 | İdeoloji ve Güç | “Ideology,” Jeffrey Nealon & Susan Searls Giroux |
10 | Cinsiyet ve Cinsellik | “Differences,” Jeffrey Nealon & Susan Searls Giroux |
11 | Bilim ve Görsel Kültür | “Reading Scientific Images: The Iconography of Evolution,” Richard Mason et al. |
12 | Öznellik ve Fenomenoloji | “What is Phenomenology?” Maurice-Merleau Ponty |
13 | Kuruluş | “Agency,” Jeffrey Nealon & Susan Searls Giroux |
14 | Tekrar ve Sonuç |
“Course in General Linguistics,” Ferdinand de Saussure “Identification,” Dudley Andrew “Uses of Photography,” John Berger “The Image-World,” Susan Sontag “The Digital Image in “The Age of the Signifier,” Andrew Darley “The Film Image,” Andrey Tarkovsky “Crash Course in Writing Effective Essays,” Herman Rapaport Selections from Still Life in Real Time, Richard Dienst “Ideology,” Jeffrey Nealon & Susan Searls Giroux “Differences,” Jeffrey Nealon & Susan Searls Giroux “Reading Scientific Images: The Iconography of Evolution,” Richard Mason et al. “What is Phenomenology?” Maurice-Merleau Ponty “Agency,” Jeffrey Nealon & Susan Searls Giroux |
Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 2 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 15 | 4 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
OC2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | ||||
OC3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | |||
OC4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 |
OC5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 |