DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Görsel İletişim Tasarımında Araştırma ve Yöntem VCD 401 Güz 02+02+00 Zorunlu 3 6.0
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özgü Ertaş
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Tasarım alanındaki farklı araştırma stratejilerini tanıyıp uygulayabilmesi,
2. Geniş-çaplı bir tasarım projesini bitirmelerine yetecek uzmanlığı kazanması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, son dönem bitirme projelerine hazırlanan öğrencileri, geniş-çaplı bir tasarım projesinin temeli olan, tasarım araştırma süreci aşamalarına dair bilgilendirmeyi amaçlıyor. Dersin tartışma zeminini enformasayondan web tasarımına, ürün tasarımından endüstriyel tasarıma karşılaşılabilecek sorunlar ile bu sorunlara bulunabilecek cevaplar oluşturmaktadır. Dersin sonunda hazırlanacak araştırma raporunun araştırma sürecinin bütün basamaklarına dair bir değerlendirme niteliğinde olacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Farklı araştırma tekniklerini tanımak
  • 2- Araştırmayı belgeleyip sunmak için gerekli akademik beceriyi uygulayabilmek
  • 3- Geniş-çaplı bir tasarım projesini formüle edebilmek
  • 4- Bir dönemde bitirilebilecek bir araştırma projesinin çalışma takvimini hazırlayabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Okumalar ve Ders anlatımı: Dersin öğretmeni her haftanın okuları üzerine açıklayıcı sunumlar yapacaktır. Öğrencilerin dersi okumalrı yaparak gelmiş olmaları beklenir. Örnekler üzerine çalışmalar: Dersteki tartışmalar okumalara eşlik eden imge ve tasarım örnekleri aracılığıyla yönlendirilir. Tartışma: Öğrenciler entelektüel düzeyi yüksek tartışmalar başlatmaya ve bunlara katılmaya yüreklendirilir. Tartışmalara katılım değerlendirmenin bir parçasıdır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction: Approaching Communication Design Research Andrea Bennett, Design Studies, 2006
2 The Steps of Design Process Andrea Bennett, Design Studies, 2006
3 Conceptualizing Research: Meaningful and Creative Idea Andrea Bennett, Design Studies, 2006
4 Understanding Design Cognition Andrea Bennett, Design Studies, 2006
5 Analysis and Interpretation, Thesis Statement, and Hypothesis in Design Research Booth et. al, The Craft of Research, 2008.
6 Case Studies: Infographics, Product Semantics, Generative Design Bill Moggeridge, Designing Interactions, 2007
7 Research Methods for Designers Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003.
8 Design Principles: Ethics and Intellectual Property Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003.
9 Design Ethnography Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003.
10 Recognizing Everyday Design: Field Trip and Data Collection Guy Julier, The Culture of Design, 2000.
11 Contemporary Design Activity Guest Speaker
12 Putting Research on Paper Strunk and White, The Elements of Style. Longman: MA, 2000.
13 Final Project Research Presentations Review
14 Final Project Research Presentations Review


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

—Xtine Burrough (ed.), Net Works: Case Studies in Web Art and Design. Routledge: London, 2012.
—Guy Julier, The Culture of Design. Sage: London, 2000.
—Booth, Wayne C., Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams, The Craft of Research. Chicago:
University of Chicago Press, 2008.
—Vilem Flusser; The Shape of Things: A Philosophy of Design. Reaktion Books: London, 1999.
—Strunk and White, The Elements of Style. Longman: MA, 2000.
—Bennett Andrea, Design Studies, 2006.
—Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003.


DİĞER KAYNAKLAR

Videolar, web siteleri, tasarım örnekleri.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 30
Ödev - -
Sunum/Jüri 1 20
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 50
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje11515
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık11212
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler15345
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1       2         3 1 1
OC2 1 3       2 3 3 2    
OC3 3   3 3 1       3 3 3
OC4 2       3 3