DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Etkileşim Tasarımı Stüdyosu VCD 403 Güz 02+02+00 Zorunlu 3 6.0
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özgü Ertaş
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Biçim, işlev, ve kavram açısından girdi ve çıktı işlevlerine odaklanan bilgisayar temelli etkileşimli projeler geliştirebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Etkileşimin birinci amacı alıcıyı içeriye çekmektir. Grafik tasarımcıları, poster, dergi, kitap gibi bütünüyle görsel ürünler tasarlamaya alışıktır. Etkileşim tasarımı görsel öğeleri barındırır ama zaman ve aktif katılım ya da paylaşılan etkileşim boyutlarını da işin içine katar. Bilgisayar temelli araçlarla artık alıcılara cevap ve tepki veren ve onları eğiten tasarımlar yapabiliyoruz. Böylece her kullanıcının biricik bir deneyimi oluyor. Bu derste tarihsel ve güncel etkileşim tasarımı teorisi ve pratiğini araştıracağız.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Büyük ölçekli bir iletişim tasarımı projesi geliştirmeye yönelik profesyonel ve entelektüel bir yaklaşım geliştirmek
  • 2- Karmaşık tasarım problemleri ve tasarım stratejileri geliştirerek tasarım alanında teorik ve pratik bilgi, tasarım tarihi ve kavramları analiz yeteneğini geliştirmek
  • 3- Kariyer yolunda gelecekte yönleneceği alanı belirlemek için kişisel ilgileri keşfetmek
  • 4- Yenilikçi proje tanımları ve profesyonel proje planlaması ve zaman yönetimi yeteneği geliştirmek
  • 5- Profesyonel tasarım yazılımlarını uygulama becerisi ve projenin uygulanması için gerekli yeni araç ve yöntemleri araştırma ve öğrenme yeteneğini geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders sunumları, Stüdyo Pratikleri, Kritikler.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ara yüz Tarihi ve Etkileşim Modelleri Atölye Çalışması
2 İşlemek: Temel Değişkenler, Zaman ve Hareket Atölye Çalışması
3 Kararlar Atölye Çalışması
4 Tekrar Atölye Çalışması
5 Dönüşüm Atölye Çalışması
6 Hareket Nitelikleri Atölye Çalışması
7 Kullanıcı Testi ve Tekrara Dayalı Tasarım Süreçleri Atölye Çalışması
8 Metin ve Tipografi Atölye Çalışması
9 Renk Atölye Çalışması
10 Veri Atölye Çalışması
11 İmge Atölye Çalışması
12 Ses Atölye Çalışması
13 Video Atölye Çalışması
14 Dönem Değerlendirmesi Atölye Çalışması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Reas, Casey and Ben Fry. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists. MIT Press, 2007. Reas, Casey, Chandler McWiliams, and Jeroen Barendse. Form+Code in Design, Art, and Architecture. Princeton Architectural Press, 2010.


DİĞER KAYNAKLAR

Ders sunumları, Stüdyo Pratikleri, Kritikler.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 30
Ödev - -
Sunum/Jüri 2 20
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 40
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati6530
Laboratuvar000
Uygulama7535
Arazi Çalışması000
Proje15050
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık21224
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar155
Final Sınavı166
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 1 3 1 2 2 3 2 3 3 2 3
OC2 1 3 2 3 3 3 2 3 3 2 3
OC3 1 3 1 3 3 2 2 3 3 2 3
OC4 1 1 3 3 3 2 2 3 2 2 3
OC5 1 1 3 3 3 2 2 3 2 2 3