DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Servis Tasarımı Stüdyosu |
VCD 317 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Tasarımın her sürecinde kullanılması gereken problem çözme becerisini geliştirerek servis tasarımı yöntem ve süreçlerini uygulayabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu atölye çalışmaları hem stüdyoda egzersiz hem de üniversite dışında alan araştırması biçiminde gerçekleşecektir. Çoğunluğu atölyede uygulama yöntemi ile sürdürülecek bu ders ağırlıklı olarak öğrenci katılımına dayanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Fonksiyonel ve çalışan tasarımlar için gereken altyapıya sahip olmak
- 2- Servis Tasarımı metotlarını tasarımın her alanında ve evresinde kullanabilmek
- 3- Kullanıcı ve tasarım sürecindeki personel ile iletişim kurma ve sürdürme becerileri geliştirmek
- 4- Çeşitli tasarım yöntemlerini ve süreçlerini uygulamış olmak
- 5- Herhangi bir tasarım problemine yapısal ve yaratıcı çözüm üretme becerilerine sahip olmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders sunumları, Atölye çalışması, Sunumlar, Teknik geziler, Kritikler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Servis Tasarımı Nedir? |
Atölye Çalışması |
2 |
Davranış Haritalaması |
Atölye Çalışması |
3 |
Tutar-Değer İlişkilendirilmesi |
Atölye Çalışması |
4 |
Kültürel Depolama |
Atölye Çalışması |
5 |
Hayatın içinde bir gün |
Alan çalışmasının değerlendirilmesi ve sunuma hazırlanması |
6 |
Sunum I |
|
7 |
Problem Ağacı |
Atölye Çalışması |
8 |
Servis Odaklı Hikaye Anlatımı |
Atölye Çalışması |
9 |
Canlandırma ve Kullanıcı-Tasarımcı Rol Oyunu |
Atölye Çalışması |
10 |
Yolculuk Haritalandırması |
Atölye Çalışması |
11 |
Katılımcı Gözlemi |
Alan çalışmasının değerlendirilmesi ve sunuma hazırlanması |
12 |
Sunum II |
Atölye Çalışması |
13 |
Robin’in Dairesi |
Atölye Çalışması |
14 |
Eskizleme ve Hikaye Görselleştirmesi |
Atölye Çalışması |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Fjord: Design and Innovation from Accenture Interactive. Service Design Methods. |
DİĞER KAYNAKLAR
Dersin öğretim görevlisi tarafından verilecek .pdf ders kitabı |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Uygulama |
9 |
30 |
Arazi Çalışması |
2 |
20 |
Sunum/Jüri |
2 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
14 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Uygulama | 9 | 4 | 36 |
Arazi Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
1 |
3 |
1 |
2 |
2 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
OC2 |
1 |
3 |
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
OC3 |
1 |
3 |
1 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
OC4 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
2 |
232 |
3 |
OC5 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek