DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Servis Tasarımı Stüdyosu VCD 317 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6.0
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özgü Ertaş
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Tasarımın her sürecinde kullanılması gereken problem çözme becerisini geliştirerek servis tasarımı yöntem ve süreçlerini uygulayabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu atölye çalışmaları hem stüdyoda egzersiz hem de üniversite dışında alan araştırması biçiminde gerçekleşecektir. Çoğunluğu atölyede uygulama yöntemi ile sürdürülecek bu ders ağırlıklı olarak öğrenci katılımına dayanmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Fonksiyonel ve çalışan tasarımlar için gereken altyapıya sahip olmak
  • 2- Servis Tasarımı metotlarını tasarımın her alanında ve evresinde kullanabilmek
  • 3- Kullanıcı ve tasarım sürecindeki personel ile iletişim kurma ve sürdürme becerileri geliştirmek
  • 4- Çeşitli tasarım yöntemlerini ve süreçlerini uygulamış olmak
  • 5- Herhangi bir tasarım problemine yapısal ve yaratıcı çözüm üretme becerilerine sahip olmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders sunumları, Atölye çalışması, Sunumlar, Teknik geziler, Kritikler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş: Servis Tasarımı Nedir? Atölye Çalışması
2 Davranış Haritalaması Atölye Çalışması
3 Tutar-Değer İlişkilendirilmesi Atölye Çalışması
4 Kültürel Depolama Atölye Çalışması
5 Hayatın içinde bir gün Alan çalışmasının değerlendirilmesi ve sunuma hazırlanması
6 Sunum I
7 Problem Ağacı Atölye Çalışması
8 Servis Odaklı Hikaye Anlatımı Atölye Çalışması
9 Canlandırma ve Kullanıcı-Tasarımcı Rol Oyunu Atölye Çalışması
10 Yolculuk Haritalandırması Atölye Çalışması
11 Katılımcı Gözlemi Alan çalışmasının değerlendirilmesi ve sunuma hazırlanması
12 Sunum II Atölye Çalışması
13 Robin’in Dairesi Atölye Çalışması
14 Eskizleme ve Hikaye Görselleştirmesi Atölye Çalışması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Fjord: Design and Innovation from Accenture Interactive. Service Design Methods.


DİĞER KAYNAKLAR

Dersin öğretim görevlisi tarafından verilecek .pdf ders kitabı


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama 9 30
Arazi Çalışması 2 20
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri 2 10
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 40
Total: 14 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16464
Laboratuvar000
Uygulama9436
Arazi Çalışması21020
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık2816
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı11414
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 1 3 1 2 2 3 2 3 3 2 3
OC2 1 3 2 3 3 3 2 3 3 2 3
OC3 1 3 1 3 3 2 2 3 3 2 3
OC4 1 1 3 3 3 2 2 3 2 232 3
OC5 1 1 3 3 3 2 2 3 2 2 3