DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Fotograf Stüdyosu VCD 312 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6.0
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özgü Ertaş
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Görsel iletişim tasarım ve fotoğrafik bilgilerini birleştirerek fotoğraf kitabı tasarımı yapabilmeleri ve fotoğraf ile ilgili yeni fikirler geliştirebilmeleri,
2. Fotoğraf ve fotoğraf sergileme ve paylaşım tekniklerinde yeni perspektifler edinmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Dönem boyunca her öğrenci bir fotoğraf kitabı tasarlayacaktır. Öğrenciler, fotoğraf seçimi ve sıralaması yaparak bunu bir fotoğraf kitabına dönüştürecek ve her tasarım kararının fotoğraf temsilini ve kitabın anlamını nasıl değiştirdiğini keşfedeceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Fotoğraf kitabının fotoğraf tarihi içerisindeki yerini kavramak
  • 2- Bir fotoğraf serisi oluşturmayı öğrenmek
  • 3- Sanatsal araştırma aracılığı ile konsept yaratabilmek
  • 4- Görsel iletişim tasarım ve fotoğrafik görüntü bilgisini birleştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri -Fotoğraf kitabı tarihi -Önemli fotoğraf kitaplarının incelenmesi -Fotoğraf sergilerine gitmek ve fotoğraf kitabı üreten sanatçıları ziyaret etmek. -Konseptler için sanatsal araştırma teknikleri -Kitap tasarımcıları ve fotoğrafçılardan oluşan bir final jürisi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş
2 Fotoğraf kitabı nedir?
3 İlk fikir önerileri, öğrencilerin ilham kaynakları Skeç şeklinde bir fikir önerisi yazmak
4 Fikir önerilerinin sonlandırılması
5 Fotoğrafların incelenmesi/Sınıf içi çalışma Fotoğraf çekimleri
6 Fotoğraflar üzerinde tartışma, eleme, seçme, sıralama/ Kitap formatına karar verme süreci
7 Öğretim görevlisi değişimi/ Sabancı Üniversitesi ile
8 Ara sınav- Öğrencilerin fikir ve görselleriyle proje sunumu Fikir önerisi ve fotoğrafların finalize edilmesi
9 İlk tasarım taslakları/ Sınıf içi çalışma Tasarım önerileri
10 Sınıf içi çalışma
11 Sınıf içi çalışma
12 Kitap dikme yöntemleri
13 Sınıf içi çalışma
14 Kitap tasarımlarının son halleri, maket kitap denemesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap- Melike Taşçıoğlu (in Reserve Collection)
Kitap Nesnesi, Nesne Olarak Kitap -Burcu Dündar
The Photobook: A History Volume III:3 - Gerry Bafger& Martin Parr (in Reserve Collection)
On Book Design -Richard Hendel
Designing Books -Jost Hochuli and Robin Kinross


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 -
Ödev 14 -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 60
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Laboratuvar000
Uygulama14228
Arazi Çalışması000
Proje12828
Ödev14228
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 3 2 2               3
OC2     3 3 2       2   2
OC3 2 3 2         2 3   3
OC4     3       2 2   3 1