DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Video Post-Prodüksiyon |
VCD 314 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1- İmge manipülasyonunu, jenerik tasarımını, kompositingi, özel efekt ve animasyon kavramlarını sayısal post-prodüksiyon için farklı programlar kullanarak uygulayabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders öğrencilere bir tasarımcının post-prodüksiyonda neler yapabileceğini hem pratik hem de teorik olarak her hafta düzenli egzersiz ve örneklerle anlatır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Post Prodüksiyon için videoyu üretebilmek
- 2- Post Prodüksiyon özellikleri ve bu özelliklerin gösterilmesi. çeşitleri ve bu çeşitleri farklı egzersizlerle uygulamak
- 3- Canlı Çekim ile çekilemeyen sahneler hazırlayıp post-prodüksiyona uygulayarak işleyebilmek
- 4- Filmlerden alınan Post-Prodüksiyon sahneleri anlamak ve süreci kritik edebilmek
- 5- Tasarım prensiblerini kullanarak tasarım öğeleri ile hareketli bir görüntü tasarlayabilmek
- 6- Kompositing kullanımını öğrenip Post-Prodüksiyon sürecine uygulayabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
|
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Post-Prodüksiyonun Kısa Tarihi I |
|
3 |
Post-Prodüksiyonun Kısa Tarihi II |
|
4 |
After Effects Ana Menüsü |
|
5 |
Zaman Çizelgesi, Katmanlar ve Özellikler |
|
6 |
Temel bir Animasyon Yaratma |
|
7 |
Temel bir Animasyon Yaratma |
|
8 |
2B katmanı 3B katmana dönüştürme |
|
9 |
Işık ve Kamera Yaratımı |
|
10 |
Renk Düzeltme |
|
11 |
Render alma ve Sıkıştırma |
|
12 |
Anahtarlama ve Kompositing |
|
13 |
Anahtarlama ve Kompositing |
|
14 |
Yayınlama |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
1 |
10 |
Uygulama |
4 |
30 |
Proje |
3 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
9 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 4 | 8 | 32 |
Proje | 3 | 12 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek