DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Animasyon Stüdyosu VCD 415 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6.0
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özgü Ertaş
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:

1. Haftalık animasyon ödevlerinde temel animasyon becerilerini ileri seviyede uyguladıklarını gösterebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Animasyonun temel kavram ve ilkelerine giriş.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Karakter tasarımı yapabilmek
  • 2- Kavramsal fikirlerini storyboard aracılığıyla ifade edebilmek
  • 3- Animasyon sekansları oluşturabilmek
  • 4- Geleneksel ve dijital araçları kullanarak kısa anime fılm yaratabilmek
  • 5- Ses kayıdı kurugulayabilmek
  • 6- Kurgu becerileri edinmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı ve projeler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Animasyona giriş Erken dönem animasyon mekanizmaları, grafik, çizgi roman ve filmde etkileri. Ödev: Thaumatrope
2 Film Gösterimi: Erken dönem animasyonlar Flipbook ödevi verilir ve anlatılır. Ödev: 4. Hafta teslım edilicek olan flipbook için eskiz yapılması
3 Film Gösterimi: Deneysel animasyon filmler Flipbook kritikleri
4 Film Gösterimi: Ödül kazanan animasyon filmleri
5 Film Gösterimi: Ödül kazanan animasyon filmleri Bitirme projesi için eskizlerin ve fikirlerin sunumu. Ödev: Final animasyonun için eskiz e storyboard
6 Dersde storyboardlar üzerine çalışma. Ödev: Animasyon üzerinde çalışma
7 Animasyon üzerinde çalışma
8 Animasyonda ses tasarımına ve kurgulanmasına giriş. Ödev: Sesi düşünerek animasyon üzerinde çalışmak
9 Ses Tasarımı | Konuk ses mühendisi
10 Bireysel yapılmış filmlerin sunumu. Ödev: Kritik üzerine filmlerin düzeltmesi
11 Bireysel yapılmış animasyonların bir araya getirilmesi
12 Bireysel yapılmış animasyonların bir araya getirilmesi
13 Bireysel yapılmış animasyonların bir araya getirilmesi
14 Final animasyonun gösterimi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Species of Spaces and Other Pieces by George Perec, Penguin Classics (1998)
The Book of Imaginary Beings by Jorge Luis Borges, Penguin Classics (2006)


DİĞER KAYNAKLAR

Ders Notları


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 30
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14848
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje13030
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı14242
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 1 3 1 2 2 3 1 3 1 1 3
OC2 1 3 3 2 3 3 3 2 2 2 3
OC3 3 2 3 3 3 3 1 1 1 1 3
OC4 3 3 1 1 2 2 2 3 1 2 3
OC5 2 2 3 2 3 2 3 2 1 2 2
OC6 2 3 2 2 3 3 3 1 1 2 2