Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Animasyon Stüdyosu | VCD 415 | Bahar | 02+02+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Nur Balkır |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: 1. Haftalık animasyon ödevlerinde temel animasyon becerilerini ileri seviyede uyguladıklarını gösterebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Animasyonun temel kavram ve ilkelerine giriş. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı ve projeler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Animasyona giriş Erken dönem animasyon mekanizmaları, grafik, çizgi roman ve filmde etkileri. Ödev: Thaumatrope | |
2 | Film Gösterimi: Erken dönem animasyonlar Flipbook ödevi verilir ve anlatılır. Ödev: 4. Hafta teslım edilicek olan flipbook için eskiz yapılması | |
3 | Film Gösterimi: Deneysel animasyon filmler Flipbook kritikleri | |
4 | Film Gösterimi: Ödül kazanan animasyon filmleri | |
5 | Film Gösterimi: Ödül kazanan animasyon filmleri Bitirme projesi için eskizlerin ve fikirlerin sunumu. Ödev: Final animasyonun için eskiz e storyboard | |
6 | Dersde storyboardlar üzerine çalışma. Ödev: Animasyon üzerinde çalışma | |
7 | Animasyon üzerinde çalışma | |
8 | Animasyonda ses tasarımına ve kurgulanmasına giriş. Ödev: Sesi düşünerek animasyon üzerinde çalışmak | |
9 | Ses Tasarımı | Konuk ses mühendisi | |
10 | Bireysel yapılmış filmlerin sunumu. Ödev: Kritik üzerine filmlerin düzeltmesi | |
11 | Bireysel yapılmış animasyonların bir araya getirilmesi | |
12 | Bireysel yapılmış animasyonların bir araya getirilmesi | |
13 | Bireysel yapılmış animasyonların bir araya getirilmesi | |
14 | Final animasyonun gösterimi |
Species of Spaces and Other Pieces by George Perec, Penguin Classics (1998) The Book of Imaginary Beings by Jorge Luis Borges, Penguin Classics (2006) |
Ders Notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 1 | 48 | 48 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 |
OC2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
OC3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
OC4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
OC5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 |
OC6 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 |