Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Modernden Çağdaşa Sanat | CF 409 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Nur Balkır |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: 1.Artık neredeyse bir yüzyıla ulaşan modern sanat kültürünü kavramlaştırabilmek için analitik araçlar kullanabilmeleri, 2. Modernist hareketin bağlamlarını başlangıcından düşüşüne takip edebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders geçen yüzyılın başından ikibinlere kadar Batı sanatında belirleyici olmuş eğilimleri, onları açıklayan kavram ve sorunları, politik tarihi ve sosyal dinamikleri ortaya çıkararak tartışacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | -Video ve imajlarla desteklenmiş ders anlatımı - Hedefe yönelik sınıf içi tartışmalar - Okumalar hakkında öğrenci yorumları - Öğrenci sunumları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders okumaları |
2 | 1900-1909: Kübizm | Ders okumaları |
3 | 1910-1919: Rus Avantgardı ve Maleviç Fütürizm ve Balla Dada ve Duchamp | Ders okumaları |
4 | 1920-1929: Bauhaus ve Sürrealizmler | Ders Okumaları |
5 | 1930-39: Realizmler | Ders okumaları |
6 | 940-1949: Amerikan Resmi: Gorky, Pollock, Still | Ders okumaları |
7 | 1950-1959: Amerikan Resmi:Rothko, Motherwell, Hoffmann, Newmann, Louis, Johns | Ders okumaları |
8 | 1960-1969: Biçim Olarak Anti-Biçim | Ders okumaları |
9 | 1960-1969: Minimalizm ve Kavramsal Sanat | Ders okumaları |
10 | 1970-1979: Politik Sanata Dönüş | Ders okumaları |
11 | 1980-1989: Post-modernism ve `yeni`ler | Ders okumaları |
12 | 1990-2000: Beden, Kimlik siyaseti, Yapısöküm | Ders okumaları |
13 | 2000`ler: Çağdaş Nedir? | Ders okumaları |
14 | Sonuç | Ders okumaları |
J.M.Nash, Cubism, Futurism and Constructivism. London: Thames and Hudson, 1974. Edward R. Ford, The Details of Modern Architecture, Cambridge, Mass.:MIT Press, 1990 Kenneth Frempton, Modern Architecture: A Critical History, New York: Thames and Hudson, 1990. Brandon Taylor and W.van der Will, The Nazification of Art, Park Avenue, Winchester, New Hampshire:The Winchester Press, 1990. Ashton, Dore. American Art Since 1945 Hughes, Robert. The Shock of the New. Simon Wilson, Pop, London: Thames and Hudson, 1974. Thomas Crow, The Rise of the Sixties, London: The Everyman Art Library, 1996. Jonathan Fineberg, Art Since 1940, NewYork: Laurence King, 1995. Minimalism : art and polemics in the 1960s / edited by James Meyer. New Haven, CT : Yale University Press, 2004. Minimal art : a critical anthology / edited by Gregory Battcock introduction by Anne M.Wagner. Berkeley : University of California Press, [1995] Conceptual art : a critical anthology / edited by Alexander Alberro and Blake Stimson. Cambridge, Mass. : MIT Press, c1999. Daniel Wheeler, Art Since Mid-Century. London and New York: Thames and Hudson, 1991. Caroline Tisdall, Joseph Beuys. London: Thames and Hudson, c1979. David Hopkins, After Modern Art 1945-2000. Oxford: Oxford University Press, 2000. |
Web arşivleri, videolar, görsel-işitsel sunumlar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 16 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||
OC2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||
OC3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
OC4 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||
OC5 | 2 | 1 | 3 |