DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Hukuk Kliniği – Kadın ve Çocuk Çalışmaları (Seçimlik Ders) |
LW 454 |
Bahar |
02+00+00 |
Zorunlu |
2 |
3 |
Akademik Birim: |
Hukuk Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ahmet Ayar |
Dersin Amacı: |
1- Öğrencilerin kadın ve çocukların sahip oldukları yasal hakları bilen hukukçular hale gelmesini sağlamak
2- Kendini kadın ve çocuk hukuku alanında geliştirmek isteyen öğrencilere destek olmak.
3- Değişik hukuki perspektiflerden kadın ve çocukların hukuki durumunu öğretip mesleki hayatlarında da buna uygun davranmalarını sağlamak.
4- Kadın ve çocukların hukuki zeminde korunmalarının uygulamasını öğrenmek |
Dersin İçeriği: |
Çocuk hakları, medeni hukuk ve ceza hukuku açısından çocukların durumu, kadının hukuki haklarının korunması, kadının siyasi ve hukuki hakları, şiddet ve korunma mekanizmaları gibi konularda doktrinsel tartışmalar ve karar incelemeleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kadın ve çocukların yasal haklarını öğrenme
- 2- Kadın ve çocukların hukuki zeminde nasıl korunabileceğini öğrenme
- 3- Değişik hukuk alanlarında kadın ve çocuklar için getirilen özel düzenlemeleri bilme
- 4- Kadın ve çocukların yasal statülerini anlama
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, karar incelemesi, tartışma. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Çocuk Hukuku Hakkında Genel Bilgiler |
|
2 |
Çocuk Hukukunun Temel Kavramları |
|
3 |
Çocuk Hukukunda Başlıca Kaynaklar ve Tarihçesi |
|
4 |
Kam u Hukukunca Çocuğun Korunması |
|
5 |
Medeni Hukukta Çocuğun Konumu |
|
6 |
Sosyal Yardım, Güvenlik ve İş Hukuku Açısından Çocuğun Durumu |
|
7 |
Genel Olarak Kadın Hakları |
|
8 |
Kadın ve Medya |
|
9 |
Kadın ve Medeni Hukuk |
|
10 |
Kadın ve Ceza Hukuku |
|
11 |
Yerel Yönetimlerde Kadın |
|
12 |
Çalışma Hayatında Kadının Yeri |
|
13 |
Toplumsal Cinsiyet ve Kadın |
|
14 |
Şiddet ve Korunma Mekanizmaları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Serozan, Rona, Çocuk Hukuku, İstanbul 2016; Kılıçoğlu, Ahmet, Aile Hukuku, Ankara 2016 |
DİĞER KAYNAKLAR
Ahmet Cemal Ruhi, Hayrunnisa Özdemir, Çocuk Hukuku, İstanbul 2013. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
60 |
Total: |
2 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 75 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
1 |
|
|
3 |
|
2 |
|
1 |
|
|
OC2 |
|
2 |
|
|
4 |
|
1 |
|
2 |
|
OC3 |
3 |
|
1 |
|
1 |
|
|
3 |
|
|
OC4 |
|
4 |
|
2 |
|
3 |
4 |
|
|
4 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek