DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Dijital Reklamcılık |
AD 225 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin Dijital Reklamcılık Ekosisteminin ana hatlarına ilişkin genel bilgi sahibi olması; müşteri odaklı tasarım yöntemleri kullanarak, etkili gözlem, analiz, planlama, iletişim ve reklamcılık yöntemlerine dair bir anlayış geliştirmesi,
beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders, dijital reklamcılığın temel stratejilerini konu almaktadır. Analiz ve araştırma araçlarını öğretmek, reklam yatırım getirisini (YG) doğru şekilde ölçmek için büyük önem arz etmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Önemli dijital platformları/kanalları ve aralarındaki simbiyotik ilişkileri tanımlayabilmek
- 2- Kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi geliştirip planlayabilmek ve uygulayabilmek
- 3- Reklam YG'yi nasıl etkili şekilde ölçeceğini anlamak için, analiz ve araştırma araçlarını kullanabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Örgün Öğretim -Ders içi tartışmalar -Atölye çalışmaları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Dijital Reklamcılık |
|
3 |
Dijital Tüketici |
|
4 |
Dijital Reklamcılık Platformları |
|
5 |
Web siteleri, Uygulamalar ve İki Taraflı Piyasalar |
|
6 |
Sosyal Ağlar ve Pazarlama |
|
7 |
İniş Sayfaları ve Talep ve Müşteri Yaratmak |
|
8 |
Dijital Strateji |
|
9 |
Analiz |
|
10 |
Dijital Pazarlama Trendleri |
|
11 |
Hikaye Anlatıcılığının Yükselişi, Kulaktan Kulağa Reklam, Değerlendirmeler ve Reytingler |
|
12 |
Atölye Çalışması: Dijital Kampanya Oluşturma |
|
13 |
Veri Dini |
|
14 |
Genel Ders Değerlendirmesi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Scientific Advertising - Claude Hopkins
- The Innovators - Walter Isaacson
- Digital Marketing Analytics - Chuck Hemann and Ken Burbary
- Homo Deus - Yuval Noah Harari |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
16 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 48 | 48 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
OC3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek