DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mimarlık ve Şehircilikte Güncel Tartışmalar ARCH 421 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Aslıhan DEMİRTAŞ
Dersin Amacı: Mimarlık ve kent kuramları ve pratiklerinde, 1960’larda Modernizmin eleştirisinden başlayan ve günümüze kadar uzanan dönemde öne çıkan ve etki yapan fikir ve akımlar, tasarımcı, mimar ve plancılar, sergi ve yayınların öğrenciye tanıtılması; bunların, postmodernite, endüstri-sonrası toplum, geç kapitalizm, globalleşme, sosyal eşitsizlik, çevre sorunları, kentsel büyüme, kamusal alanların erozyonu gibi konularla çerçevelenmiş olarak sunulması ve tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Postmodernizm, yeni-gelenekselcilik, yeni-urbanizm, dijital tasarım, parametrik dizayn, “süslemenin dönüşü”, ölçeksel kaymalar, yerellik kavramları, taktik ürbanizm, mekânsal agency gibi, son 30 yılın mimarlık ve kent kuramları ve pratiklerinde öne çıkan konulardan seçmeler dersin içeriğini oluşturacaktır. Dersin koordinasyonunu bir hoca üstlenecek fakat ders, misafir konuşmacıların sunuşlarıyla ve film gösterimleriyle desteklenecek, konuyla alakalı başka yerlerdeki etkinlik ve konferansların derse dahil edilmesine çalışılacaktır. Önceden bütün ayrıntılarıyla belirlenmiş, herşeyi kapsayan bir içerik değil, belli temalara ve örneklere odaklanan bir ders olarak kurgulanmış, bu tema ve örneklerin de sabit kalmayıp o dönem dersi verecek hocaların ve misafir konuşmacıların ilgilerine göre her defasında yeniden modifiye edileceği varsayılmıştır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- ÖÇ1. Güncel mimarlık ve kent kuramlarından, değişik ülkelerdeki belli başlı uygulamalardan ve dünyadaki tartışmalardan haberdar olmak
  • 2- ÖÇ2. Bir konu üzerine özgün bir araştırma yapıp, bir makale yazabilme becerisi edinmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersin hocasının vereceği görsel malzeme ile desteklenmiş “lecture”lar • Misafir konuşmacı ve konuk mimar/plancıların sunumları • Okuma metinleri ve metinler üzerinden tartışmalar • Film gösterimleri • KH dışındaki, dersle ilgili etkinlik, sergi, yarışma ve konferansların izlenmesi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Sunum Okuma
3 Okuma metinleri üzerinden tartışma Okuma
4 Film gösterimi Okuma
5 Sunum Okuma
6 Sunum Okuma
7 Arasınav Sınava hazırlık
8 Okuma metinleri üzerinden tartışma Okuma
9 Sunum Okuma
10 Okuma metinleri üzerinden tartışma Okuma
11 Seminer Seminere hazırlık
12 Sunum Okuma
13 Okuma metinleri üzerinden tartışma Okuma
14 Sunum Okuma


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 5
Ödev 1 15
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 10
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 13 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev155
Diğer Uygulamalara Hazırlık177
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13226
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1           3            
OC2   2