DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Temel Sanat Tasarım II ID 102 Bahar 03+06+00 Zorunlu 6 10
Akademik Birim: Endüstri Ürünleri Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ayşe EREK
Dersin Amacı: Tasarımcının görev ve sorumlulukları, tasarım sürecinin genel prensipleri, problem tanımlama ve çözüm önerilerini aktarmak için gereken araçlar konusunda ön bilgi vermeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Endüstri tasarımına genel bakış ve sistematik tasarım süreçleri ve tasarımcı düşünce biçiminin kuralları verilir. Temel Tasarım ilkeleri ve endüstri tasarımı ile ilgili basit problemlerin çözüm yolları anlatılır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- 1. Verilen problemi anlayabilir ve gerekli araştırmaları yapabilir.
  • 2- 2. Verilen bir probleme çözüm oluşturabilir.
  • 3- 3. Kendi kafasında geliştirdiği çözümleri görselleştirebilir.
  • 4- 4. Geliştirdiği çözümleri projelendirip sunum yapabilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Basit problem tanımları ile ilgili çözüm önerileri geliştirilmesi ve bu çözüm önerilerinin iki boyutlu ve üç boyutlu olarak görselleştirilmesi, görsel ve basılı sunumlar, sunum ve pratik çalışması, stüdyo ortamında aktif çalışma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma, basit bir malzemeye dayalı, belirli bir işlev için sınıf çalışması
2 Basit bir işlev için çözüm çalışması-konunun tartışılması Araştırma ve eskiz modelleri
3 Çözümlerin değerlendirilmesi
4 Form okuma/form analiz çalışması belirli bir obje üzerinden çizim ve modelleme çalışması Araştırma ve çizim
5 Analiz çalışması sonucunda kendi tasarladıkları formun çizimleri ve modellemesi
6 Basit düzeneklerin incelenmesi, analizi ve geliştirilmesi Araştırma ve çizim
7 Basit düzenekli bir obje çalışması
8 Eskiz ve çözümlerin değerlendirilmesi
9 Eskiz ve çözümlerin değerlendirilmesi
10 Basit geometrik formlardan yola çıkarak basit işlevli bir obje tasarımı eskiz çizimleri ve eskiz maketleri
11 Form çalışmaları
12 Eskiz değerlendirme
13 Eskiz değerlendirme
14 Eskiz ve çözüm önerilerinin değerlendirmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğretim üyesinin hazırladığı görsel ve basılı ders notları


DİĞER KAYNAKLAR

• Manzini, E., 1989. The Materials Of Invention. MIT Pres.
• Lupton, E., Tobias J., Imperiale A., Jeffers G., 2002. Skin: Surface, Substance, And Design. Princeton Architectural Pres.
• Antonelli, P., 1995. Mutant Materials in Contemporary Design. Museum Of Modern Art, NY.
• Ashby, M., Johnson K., 2003. Materials and Design: The Art and Science of Material Selection in Product Design. Butterworth-Heinemann.
• Lefteri C., 2007. Materials for Inspirational Design. RotoVision.
• Lesko J., 2006. Industrial Design Materials and Manufacturing Guide. John Wiley & Sons, Inc
• Robert J. Sternberg, 1994. Thinking And Problem Solving. Academic Press.
• Arnheim R., 2004. Visual Thinking. University of California Press.
• Mirzoeff, Nicholas. Visual Culture Reader. New York: Routledge, 1999.
• Baudrillard, Jean. "Simulacra and Simulations.". İngilizce trans., 1988.
• Berger, John. “Ways of Seeing”, Harmondsworth: Penguin, 1972.
• Barthes, Roland. “Mythologies” New York: Hill and Wang, 1972
• Walter Benjamin, “The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction”. (1936)
• Bruno Munari, “Design as Ar”t, Penguin Books, 2008


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 2 40
Ödev 2 20
Final Sınavı 1 40
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati149126
Proje21020
Ödev21020
Diğer Uygulamalara Hazırlık41040
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler5525
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):251


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#
OC1
OC2
OC3
OC4