DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İletişim ve Medya TB 201 Bahar 02+00+00 Zorunlu 2 4
Akademik Birim: Kadir Has Meslek Yüksekokulu
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Seviye Belirtilmemiş
Dersin Koordinatörü: Ahmet Burhan SÖĞÜTLÜOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders kitle iletişimde temel olan kuramları sorgulayarak ve tartışarak incelemeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Kitle iletişim kuramları, iletişim modelleri, gündem belirleme, eşik bekçiliği, çerçeveleme, izleyici kuramları, uluslararası iletişim kuramları
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel iletişim konularında kavrama ilerletmek
  • 2- Kültürün bir parçası olan kitle iletişim araçlarına eleştirel bakmak
  • 3- İletişim kuramlarında uyuşmazlıklara karşı kavrayışı yükseltmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri vize, final


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 İletişim ve medya, İletişim nedir? Niçin iletişim kurarız? İletişimin Temel öğeleri ve niteliği,İletişim Türler Nelerdir?
2 Toplumu ve İletişm, Yüzyüze iletişimiden kitle iletişimine iletişime kuramsal yaklaşımlar
3 Denetim kuramları, Propoganda model
4 İletişimle ilgili ilk alan araştırmaları ve iki aşamalı Akış Modeli, Dkeneye Dayalı olaraka geliştirilen psikolojik kuramlar. Festinger'in Uyam Kuramı, Newcomb'un ABX Denge modeli, Westlkey ve Maclean'ın Aracılanmış iletişim modeli
5 İletişime sosyolojik Yaklaşım Riley ve Riley Modeli
6 İletişime Teknolojik Yaklaşımlar, H.A.Innis'in Yaklaşımı , M.McLuhan'ın yaklaşımı
7 Diğer Kuram ve yaklaşımlar, Kullanımlaru ve Doyumlar maklaşımı, Kültürel göstergeler ve Ekme kuramı
8 vize
9 Yapısal ve kültürel emperyalizm, küreselleşme
10 Kamusal alan ve demokrasi
11 Gündem belirleme ve suskunluk sarmalı
12 Eşik Bekçiliği modeli, Bağımlılık Kuramı
13 Eleştirel Yaklaşımlar, İletişim araçlarını kültürel ve ideolojik ayagıtlar olarak gören yaklaşımlar, Frankfurt Okulu
14 Enformasyon toplumu ve uluslararası iletişim kuramları 2


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR

Alemdar, K. ve Erdoğan, İ. (2005). Öteki Kuram. İstanbul: Erk Yayınları.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 2
Ödev 2 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 40
Final Sınavı 1 50
Total: 19 102


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Ödev2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar21530
Final Sınavı12525
Toplam İş Yükü (saat):93


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OC1     3                       2
OC2     3                       3
OC3     3                       3