Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok. |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Önlisans |
Dersin Koordinatörü: |
Baran TANDER |
Dersin Amacı: |
Öğrencilere sayısal elektroniğin temelleri olan modern mantık ve Boole cebri ile sayısal elektronik devrelerin analizi ve tasarımını öğretmek. |
Dersin İçeriği: |
Sayı sistemleri, Boole cebri, lojik kapılar, lojik fonksiyonların sadeleştirilmesi, kombinasyonel devreler, LSI ve MSI ile tasarım, ALU, ardışıl devreler, sayıcılar/yazıcılar, saat darbesi üreteçleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Günlük hayatta kullanılan ve bilgisayarın kullandığı sayı sistemleri.
- 2- Basit statik (Zamanla değişmeyen) ve dinamik (Zamanla değişen) sayısal devrelerin analizi, tasarımı ve gerçeklenmesi.
- 3- Bilgisayarı oluşturan temel birimler ve PC donanımına giriş.
- 4- Analog ve sayısal işaret kavramları, bu işaretlerin birbirlerine dönüşümü.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Teorik ders anlatımı + Uygulama + Laboratuvar çalışmaları. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Analog ve sayısal işaretler. Sayı sistemleri: onluk, ikili ve onaltılı. |
|
2 |
Modern mantık ve Boole cebri, lojik fonksiyonlar. |
Tekrar:
Analog ve sayısal işaretler. Sayı sistemleri: onluk, ikili ve onaltılı. |
3 |
Mantık kapıları ve entegreleri: VE, VEYA, DEĞİL, VE_DEĞİL, VEYA_DEĞİL, ÖZEL_OR, ÖZEL_NOR. |
Tekrar:
Modern mantık ve Boole cebri, lojik fonksiyonlar. |
4 |
Lojik fonksiyonların optimizasyonu ve sadeleştirilmes: Karnaugh haritaları. |
Tekrar:
Mantık kapıları ve entegreleri: VE, VEYA, DEĞİL, VE_DEĞİL, VEYA_DEĞİL, ÖZEL_OR, ÖZEL_NOR. |
5 |
Kombinasyonel devreler: Sistematik tasarım prosedürü. |
Tekrar:
Lojik fonksiyonların optimizasyonu ve sadeleştirilmes: Karnaugh haritaları. |
6 |
MSI ve LSI ile tasarım: MUX/DEMUX, ROM ve ALU uygulamaları. |
Tekrar:
Kombinasyonel devreler: Sistematik tasarım prosedürü. |
7 |
Vize için soru çözümü. |
Tekrar:
MSI ve LSI ile tasarım: MUX/DEMUX, ROM ve ALU uygulamaları. |
8 |
Ardışıl devre kavramı, flip-floplar: SRFF, DFF ve JKFF uygulamaları. |
|
9 |
Asenkron sayıcılar: Sistematik tasarım prosedürü. |
Tekrar:
Ardışıl devre kavramı, flip-floplar: SRFF, DFF ve JKFF uygulamaları. |
10 |
Senkron sayıcılar: Sistematik tasarım prosedürü. |
Tekrar:
Asenkron sayıcılar: Sistematik tasarım prosedürü. |
11 |
Yazıcıların analizi ve tasarımı: Paralel/seri giriş/çıkışlı. |
Tekrar:
Senkron sayıcılar: Sistematik tasarım prosedürü. |
12 |
Osilatörler ve saat darbesi üreteçlerinin analizi ve tasarımı. |
Tekrar:
Yazıcıların analizi ve tasarımı: Paralel/seri giriş/çıkışlı. |
13 |
DAC: Sayısaldan analoga çeviriciler, ADC: Analogdan sayısala çeviriciler. |
Tekrar:
Osilatörler ve saat darbesi üreteçlerinin analizi ve tasarımı. |
14 |
Final için soru çözümü. |
Tekrar:
DAC: Sayısaldan analoga çeviriciler, ADC: Analogdan sayısala çeviriciler. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.