DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Temel Tasarım Eğitimi GR 117 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Meslek Yüksek Okulu
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Önkoşul bulunmamaktadır
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Seviye Belirtilmemiş
Dersin Koordinatörü: Esra ÖZKURT
Dersin Amacı: Temel Tasarım Eğitimi dersinin amacı öğrencilerin tasarım sürecini keşfetmelerini ve kendi tasarım dillerini oluşturmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders planında belirlenen konular ders başlangıcında açıklanıp uygulamaya geçilir. Bu şekilde bilgi biçime dönüşürken öğrencinin kendi tasarım dilini oluşturması ve geliştirmesi desteklenerek, yapılan her uygulama not ile değerlendirilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
  • 2- Özgün tasarımlar yapar
  • 3- Yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemlerini tanımış olur.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Uygulama, Bireysel Çalışma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş, tanışma, ders planı hakkında bilgi verilmesi.Proje konularının öğrencilere açıklanması, gerekli olan proje araştırmalarının yapılmasının istenmesi.
2 Doğal nesnelerin 2 Boyutlu analizi ve temel tasarım ögeleriyle uygulanması
3 Uygulama ve Değerlendirme
4 Lekesel Organik çalışmalardan kaynaklanan Gestalt İlkelerinin değer aldığı simetrik ve asimetrik kompozisyonlar olusturma.
5 Uygulama ve Değerlendirme
6 Renk, Renk Teorileri ve sistemlerinin tanımı ve uygulanması
7 Uygulama ve Değerlendirme
8 Vize Haftası
9 *Lekelerin sembol ve logolara dönüşmesi *Sembol ve logoların geometrik çevre içinde çevreyle bütünleştirilmesi
10 Logo/amblem tasarımı uygulamaları
11 Uygulama ve Değerlendirme
12 Hazırlanan logo/amblem tasarımlarıyla kartvizit, antetli kağıt , zarf ve cepli dosya tasarımları uygulanması.
13 Uygulama ve Değerlendirme
14 Final Ödevi ön çalışmaları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğretim üyesinin hazırladığı yazılı ve görsel içerikli ders notları Blackboard bilgi sistemi üzerinden konu-dersin işleneceği haftalara uyumlu olarak aktarılmaktadır.-Yerli-yabancı tüm tasarım dergileri ve grafik tasarım konusunda (tasarım yöntemleri, tasarım uygulamaları, tasarım tarihi, malzeme ve teknoloji ile ilgili yenilikleri içeren) tüm yayınlar önerilir.


DİĞER KAYNAKLAR

ANILANMERT, O. (2006). Temel Tasarım Ders Notları
• ATALAYER, F. (1999). SDÜ GSF Temel Sanat Eğitimi Ders Notları, Isparta
• ODABAŞI, H. (1996). Grafikte Temel Tasarım, Cem Ofset, İstanbul
• ÖZTUNA, H.Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yay., İstanbul
• http://ismek.ibb.gov.tr/
• GRAHAM, L. (2008). Gestalt theory in interac;ve media design. Journal of Huma;nies & Social Sciences,
• SENEMOĞLU, N. (2009). Gelişim öğrenme ve öğre;m, kuramdan uygulamaya (14. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
• PUUS;NEN, M., BAKER, M. ve LUND, K. (2006) Gestalt: A framework foredesign of educa;onal soWware, Journal of Computer Assisted Learning,
• Mesleki Eği;m ve Öğre;m Sistemlerinin Güçlendirilmesi Projesi(2007), Fotoğraf ve Grafik, Tasarı İlkeleri, Ankara
• hdp://www.ceyhunakgun.com/kutuphane/makaleler/ritm/
• BECER, E., (1997) ,İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yay., Ankara


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 4 20
Ödev 1 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 20
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Uygulama41664
Ödev11212
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11212
Final Sınavı11212
Toplam İş Yükü (saat):156


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1   3     2              
OC2   3   3                
OC3 2     3             2