Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Tasarım Eğitimi | GR 117 | Bahar | 02+02+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Meslek Yüksek Okulu |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Önkoşul bulunmamaktadır |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Seviye Belirtilmemiş |
Dersin Koordinatörü: | Esra ÖZKURT |
Dersin Amacı: | Temel Tasarım Eğitimi dersinin amacı öğrencilerin tasarım sürecini keşfetmelerini ve kendi tasarım dillerini oluşturmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders planında belirlenen konular ders başlangıcında açıklanıp uygulamaya geçilir. Bu şekilde bilgi biçime dönüşürken öğrencinin kendi tasarım dilini oluşturması ve geliştirmesi desteklenerek, yapılan her uygulama not ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Anlatım, Uygulama, Bireysel Çalışma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, tanışma, ders planı hakkında bilgi verilmesi.Proje konularının öğrencilere açıklanması, gerekli olan proje araştırmalarının yapılmasının istenmesi. | |
2 | Doğal nesnelerin 2 Boyutlu analizi ve temel tasarım ögeleriyle uygulanması | |
3 | Uygulama ve Değerlendirme | |
4 | Lekesel Organik çalışmalardan kaynaklanan Gestalt İlkelerinin değer aldığı simetrik ve asimetrik kompozisyonlar olusturma. | |
5 | Uygulama ve Değerlendirme | |
6 | Renk, Renk Teorileri ve sistemlerinin tanımı ve uygulanması | |
7 | Uygulama ve Değerlendirme | |
8 | Vize Haftası | |
9 | *Lekelerin sembol ve logolara dönüşmesi *Sembol ve logoların geometrik çevre içinde çevreyle bütünleştirilmesi | |
10 | Logo/amblem tasarımı uygulamaları | |
11 | Uygulama ve Değerlendirme | |
12 | Hazırlanan logo/amblem tasarımlarıyla kartvizit, antetli kağıt , zarf ve cepli dosya tasarımları uygulanması. | |
13 | Uygulama ve Değerlendirme | |
14 | Final Ödevi ön çalışmaları |
Öğretim üyesinin hazırladığı yazılı ve görsel içerikli ders notları Blackboard bilgi sistemi üzerinden konu-dersin işleneceği haftalara uyumlu olarak aktarılmaktadır.-Yerli-yabancı tüm tasarım dergileri ve grafik tasarım konusunda (tasarım yöntemleri, tasarım uygulamaları, tasarım tarihi, malzeme ve teknoloji ile ilgili yenilikleri içeren) tüm yayınlar önerilir. |
ANILANMERT, O. (2006). Temel Tasarım Ders Notları • ATALAYER, F. (1999). SDÜ GSF Temel Sanat Eğitimi Ders Notları, Isparta • ODABAŞI, H. (1996). Grafikte Temel Tasarım, Cem Ofset, İstanbul • ÖZTUNA, H.Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yay., İstanbul • http://ismek.ibb.gov.tr/ • GRAHAM, L. (2008). Gestalt theory in interac;ve media design. Journal of Huma;nies & Social Sciences, • SENEMOĞLU, N. (2009). Gelişim öğrenme ve öğre;m, kuramdan uygulamaya (14. baskı). Ankara: Pegem Akademi. • PUUS;NEN, M., BAKER, M. ve LUND, K. (2006) Gestalt: A framework foredesign of educa;onal soWware, Journal of Computer Assisted Learning, • Mesleki Eği;m ve Öğre;m Sistemlerinin Güçlendirilmesi Projesi(2007), Fotoğraf ve Grafik, Tasarı İlkeleri, Ankara • hdp://www.ceyhunakgun.com/kutuphane/makaleler/ritm/ • BECER, E., (1997) ,İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yay., Ankara |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Uygulama | 4 | 20 |
Ödev | 1 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Total: | 21 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 4 | 16 | 64 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat): | 156 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 3 | 2 | ||||||||||
OC2 | 3 | 3 | ||||||||||
OC3 | 2 | 3 | 2 |