DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Medya ve Siyaset |
HI 219 |
Bahar |
02+00+00 |
Zorunlu |
2 |
3 |
Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Seviye Belirtilmemiş |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Medya-siyaset ilişkisini iletişim boyutuyla ele almak |
Dersin İçeriği: |
Siyaset biliminin temel kavram ve kuramları, medya ve tekelleşme, iktidar ilişkileri, medya okuryazarlığı,gündem oluşturma, çerçeveleme, söylem, içerik analizi |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Medya ve siyaset ilişkisini haber söylemi ve içerik analizi üzerinden yorumlama
- 2- Medya metinlerini eleştirel okuyabilme ve medya okuryazarlığını geliştirebilme
- 3- Arşiv çalışmasını yürütme ve değerlendirme becerisi kazanma
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
vize ve final projesi |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Siyasal iletişimde temel kavramlar |
|
2 |
Medya-siyaset ilişkisi ve aktörler |
|
3 |
Medya okuryazarlığı kavram ve tanımı |
|
4 |
Gündem Belirleme |
|
5 |
Söylem analizi, içerik analizi 1 |
|
6 |
Söylem analizi, içerik analizi 2 |
|
7 |
Vize |
|
8 |
Örnek olay üzerinden İnceleme 1 |
|
9 |
Örnek olay üzerinden İnceleme 2 |
|
10 |
Örnek olay üzerinden İnceleme 3 |
|
11 |
Örnek olay üzerinden İnceleme 4 |
|
12 |
Proje sunumları 1 |
|
13 |
Proje sunumları 2 |
|
14 |
Proje sunumları 3 |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
Erdal Dağtaş (2008).Türkiye`de Sivil İtaatsizlik Toplumsal Hareketler ve Basın. İstanbul: Ütopya Yayınevi.
Mine Gencel Bek, Mutlu Binark (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Kalkedon Yayınlar |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
30 |
Sunum/Jüri |
1 |
30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
2 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Total: |
5 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 74 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
PY14 |
PY15 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek