DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Halkla İlişkiler HI 111 Bahar 02+00+00 Zorunlu 2 5
Akademik Birim: Kadir Has Meslek Yüksekokulu
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Seviye Belirtilmemiş
Dersin Koordinatörü: Ahmet Burhan SÖĞÜTLÜOĞLU
Dersin Amacı: Halkla ilişkileri mesleğini kuramsal olarak tanımak ve uygulama alanlarını kavramak
Dersin İçeriği: Halkla ilişkiler kavramı, dünyada ve Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişimi, halkla ilişkiler modeli, tanıtım, pazarlama, reklam, halkla ilişkiler ve etik halkla ilişkilerde hedef kitle, basın bülteni yazma, halkla ilişkiler yönetimi halkla ilişkiler kampanyaları halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluk,kriz yönetimi, kurum içi iletişim itibar yönetimi
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Halkla ilişkilerin model ve kuramlarını kavramak
  • 2- Halkla ilişkilerin diğer alanlarla benzerlik ve farklılıklarını kavramak
  • 3- Hedef kitleye uygun basın bülteni yazmak ve uygun mecraları seçme becerisi kazanmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Vize, final


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Halkla ilişkiler tanımı ve uygulama alanları
2 İletişimdeki diğer kavramlarla benzerlik ve farklılıkları
3 Halkla ilişkilerin gelişmesi, tarihsel süreç
4 Halkla ilişkiler modelleri 1
5 Halkla ilişkiler modelleri 2
6 Pazarlama Yönlü Halkla ilişkiler, Halkla ilişkilerin Faaliyet Alanları
7 vize
8 Halkla ilişkiler teknikleri
9 Basın bülteni yazma 1
10 Halkla ilişkilerin Temel İlkeleri Halkla İlişkilerde Kullanılan Araç ve Yöntemler
11 Basılı Araçlar,Sözlü araçlar, Görsel ve işitsel araçlar
12 Sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar
13 Halkla ilişkiler Uzmanında olması gereken özellikler
14 Hedef Kitle ,kHedef Kitlenin Tanımı ve uÖzellikleri


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Sezgin Murat, Meslek Yüksekokulları için MEB uyumlu Halkla İlişkiler , Yüce Medya Yayınları, Ankara
Okay Aydemir, Okay Ayla, Halkla İlişkiler ve Medya. 8.Bası Derin Yayınları ,İstanbul,2015


DİĞER KAYNAKLAR

Balta Peltekoğlu, F. (2014). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım
Bıçakçı İlker, İletişim ve Halkla İlişkiler, Mediacat, istanbul


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 140 2
Ödev 4 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 50
Total: 146 102


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Ödev4520
Diğer Uygulamalara Hazırlık4520
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler236
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11515
Final Sınavı12525
Toplam İş Yükü (saat):114


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OC1       3     2               2
OC2       3     2                
OC3       3     2               3