Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Seviye Belirtilmemiş |
Dersin Koordinatörü: |
Zeynep ÜSTÜNİPEK |
Dersin Amacı: |
Görsel dramaturginin temel ilkelerinin kavranması ve bu ilkeler doğrultusunda dramatik etkinin gerek senaryo gerek görsel çalışmalarda uygulanması. |
Dersin İçeriği: |
Görsel ve işitsel olarak etkiyi arttırmak amaçlı dramaturginin kullanım yolları, mekan, kostüm, ışık, karakter gibi tüm faktörleriyle dramatizasyon etkisini algılamak ve uygulama yöntemleri geliştirmek. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Dramaturginin temellerini tanımlayabilme.
- 2- Dramaturginin görsel-işitsel kullanım alanlarını belirleyebilme ve kullanabilme.
- 3- Dramaturgiyi yapacakları uygulamalı çalışmalarda bir yöntem olarak etkinleştirme.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders teorik aşaması dışında laboratuvar ve araştırma gerekmektedir. Uygulama, vaka çalışması ve grup çalışması yapılarak dramatik etki arttırma yöntemleri uygulamalı olarak geliştirilir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dram sanatının ilgi alanı sınırları. |
|
2 |
Duygusal etki oluştururken uygulanan yöntemlere giriş. |
|
3 |
Gösterge bilim ikon, indeks ve simge. |
|
4 |
Çerçevenin seyirci üzerinde etkisi. |
|
5 |
Sahne hareketlerinin duygusal etkilerinin örneklerle yorumlanması. |
|
6 |
Metinin incelenmesi, dramatik yapıya etkileri. |
|
7 |
Oyuncu, karakter ve metin ilişkisi. |
|
8 |
Ara sınav. |
|
9 |
Görsel tasarım mekan, kostüm, props. |
|
10 |
Ses, müzik ve ses efektlerinin kullanımının dramatik etkisi. |
|
11 |
Dramatik eserle seyirci etkileşimi. |
|
12 |
Benzetmeci biçim ve göstermeci biçim. |
|
13 |
Dramatik eserlerden çözümleme örnekleri. |
|
14 |
Dramatik eserlerden çözümleme örnekleri. |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.